A BKV honlapján elérhető dokumentáció szerint a BKV 60 "szóló" és 60 csuklós buszt vásárolna a rendelkezésre álló források függvényében, olyanokat, amelyek legfeljebb 10 évesek és maximum 1 millió kilométert futottak, klímásak, alacsonypadlós kivitelűek és legalább Euro 3-as károsanyag-kibocsátási normájú motorral működnek.
További elvárás a járművekkel szemben, hogy azok alkalmasak legyen a kerekesszékkel utazók fel- és leszállására, a külön-külön is nyitható ajtók pedig legyenek ellátva beszorulás elleni védelemmel. Az úgynevezett szóló autóbuszok kapacitása legalább 66, a csuklósoké pedig minimum 102 utas legyen, s a szállítónak a hajtáslánc főegységeire 3 hónapos garanciát kell biztosítania.
Legutóbb 8 éves belga buszokat vett a BKV |
Hasonló paraméterekkel vett használt buszokat a BKV 2009-ben, akkor a belga Van Hool buszok (átlagéletkoruk 8 év) érkeztek Budapestre, nagyjából darabonkénti 20 millió forintos áron. A régi Ikarus buszokat is fel lehetne újítani, hozzávetőleg ugyanennyiért, de azok hátrányai megmaradnának, a legnagyobb probléma ebből a szempontból, hogy a kiöregedett Ikarusok nem alacsonypadlós járművek.