Üzleti terve szerint 150-200 járművezető elbocsátása után a háttérosztályokról is több munkatársát elküldi majd a BKV, ennek a racionalizálás mellett részben az az oka, hogy sok funkciót átvett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - számolt be róla a Népszabadság. A természetes fluktuáció és a nyugdíjazások mellett a buszos ágazat után a kötöttpályások közül is sokan utcára kerülhetnek, hiszen ezt az ágazatot is leépíti a cég. A munkatársak egy részét azonban átképzik majd a 4-es vonalra.
A közlekedési cég szerkesztőségünknek küldött levelében cáfolta, hogy 200 főnél több munkavállalót rúgnának ki, a leépítés "csupán" a teljes állomány 1,7%-át érinti. |
Az üzleti terveben megjelölt leépítéseknek valószínűleg nem örülnek a kollégák, vagy legalább is nem mutatják. Pulykapénzt év végén ugyanis csak akkor kaphatnak majd a BKV-sok, ha az üzleti tervben megjelöltnél nagyobb arányú bércsökkenést tud realizálni a vállalat. Miközben amúgy a feleslegessé vált álláshelyeket megszünteti a cég, az állomány száma növekszik. A 4-es metróhoz és az új taxiállomások ellenőrzéséhez is egyre több embert vesznek fel. A BKV menedzsmentje jövő héten tárgyal a tömeges leépítésekről a szakszervezetekkel, akik már most sztrájkkal fenyegetőznek.