Ideiglenes híd, cölöpözés, földmunkák
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleménye szerint most az első, 13,4 kilométeres szakaszon a főpálya humuszleszedése és a töltés kialakítása folyik. Megépült a Millér-ér feletti ideiglenes híd, így mentesül Szolnok az építési forgalomtól. A vállalkozó a Zagyva és Millér hidak próbacölöpözését végzi, alapozza a hídfeltöltéseket, illetve elkezdte a 32. számú főúti csomópont déli ágainak kialakítását. Ezen az autópálya szakaszon 13 műtárgy, egy kétoldali komplex- és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 külön-szintű keresztezés lesz.
A második, 2,3 kilométeres szakaszon a nyomvonal a Tisza árterületén és a folyó felett halad. A 400 méteres jobb oldali ártéri híd acél főtartóinak előregyártása elkezdődött, a helyszínen egy cölöpöző gép végzi a híd alapozását, 25 méter mélységig. A 756 méteres Tisza mederhíd második pillérjének a cölöpözése már elkészült.
A harmadik, 13,2 kilométeres szakaszon a kivitelező a Törökszentmiklós nyugati csomópontot építi, jelenleg a szükséges földmunkákat és közműkiváltásokat végzi. A vállalkozó befejezte a közúti hidak próbacölöpözését. Ezen a szakaszon 2 csomópont, 11 műtárgy, 20 kilométer földút, 5 kilométer országos közút, 6 kilométer zajárnyékoló fal, továbbá kétoldali tengelysúlymérőhely épül.
Öt kivitelezőnek esett le 110 milliárdnyi megrendelés
Az első szakasz nyertes kivitelezője a CHSM Konzorcium (a Colas Hungária Zrt. és a Swietelsky Magyarország Kft.), a kivitelezés nettó összege 46,7 milliárd forint. A második szakasz nyertese az Acél-Híd Konzorcium (a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és az A-Híd Építő Zrt.), nettó 32,5 milliárd forinttal. A Fegyvernekig tartó harmadik szakasz építője a Strabag Általános Építő Kft., a kivitelezés nettó összege pedig 31,5 milliárd forint.
A kivitelezés az Új Széchenyi Terv keretében, uniós forrással valósul meg.