A gyorsforgalmi utak általános állapota egyértelműen jobb a teljes hálózat egyéb elemeinél. Az akár évtizedekkel ezelőtt átadott autópályák és autóutak azonban a folyamatos karbantartás ellenére több helyen elöregedtek, szolgáltatási színvonaluk érzékelhetően romlott. Hasonló problémák jelentkeztek egyes, kimagasló mértékű tranzitforgalmi terhelésnek kitett főutakon is. Az induló útfelújítási program elsődleges célja ezért a nemzetközi elérhetőség és a közlekedésbiztonság javítása, a növekvő igénybevételből eredő fokozott elhasználódás megelőzése a közúti TEN-T hálózaton - közölte a Privátbankárral a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Mit újítanak fel?
A gyorsforgalmi úthálózaton 180 km hosszban 27,1 milliárd forint tervezett összköltséggel végezhet el beavatkozásokat a közútkezelő. A fejlesztések az M1, M3, M7 autópályát és az M30 autóutat érintik több szakaszon, jellemzően az egyik pályaoldalon.
Az országos főúthálózaton további 134 km hosszban, 21,7 milliárd forint tervezett összköltségű felújítás elvégzése válik lehetővé. A programba a közútkezelő javaslatai alapján a 3., 4., 441., 52. és 74. sz. főutak egyes szakaszai kerültek be. A tervezett kivitelezési költségek az itt található közúti hidak felújítását is fedezik. A munkálatok a támogatási szerződés aláírása és a fennmaradt tervezési feladatok elvégzése után várhatóan idén ősszel kezdődhetnek meg.