Krisztián felsővezető volt egy külföldi tulajdonú óriáscégnél. Angolul tökéletesen, spanyolul elfogadhatóan beszélt, amikor felkínálták élete nagy lehetőségét: megnyithatja a cég új irodáját Brazíliában, de 6 héten belül középfokú szintre kell hoznia portugál nyelvtudását. Krisztián nem árulta el, hogy egy szót sem tud portugálul: megkereste azt a nyelviskolát, ahol napi 12 órás intenzív tanulással elérte, hogy 2 hónap múlva már a családjával együtt sütkérezett a Copacabana-n hétvégén. És a történet ráadásul igaz!
A nyelvtanulás sikertörténet, vagy állandó lelkiismeret-furdalás forrása az Ön számára?
Cikkünkben górcső alá vesszük, hol siklik félre legtöbbször a folyamat, mire érdemes figyelni, ha saját magunk, vagy munkatársunk számára azt a nyelviskolát szeretnénk kiválasztani, ahol a pénzünkért értéket kapunk, ahol időtöltésből eredmény válik, és ahol azt is leellenőrizhetjük, hogyan sajátította el az anyagot a cég által fizetett munkatárs.
Íme a gyorsteszt:
1, Beszédközpontú az oktatás?
A színvonalas nyelviskolák tisztában vannak azzal, hogy a magyarországi nyelvtanítás egyik típushibája, amely már az iskolákban elkezdődik: túl kevés alkalom kínálkozik arra, hogy az órán idegen nyelven szólaljunk meg. Ugyanakkor egy állásinterjún, vagy egy barcelonai étteremben kicsi az esély arra, hogy a külföldi igazgató, vagy pincér egy feleletválasztós tesztet helyez majd elénk az asztalra. Kérdezzük meg a nyelviskolát, milyen biztosítékokat nyújt a beszédcentrikusságra?
2, A tanárok kimagaslóak, netán anyanyelviek?
Nem kétséges, hogy sok magyar anyanyelvű tanár kiváló, de ennek tesztelése hosszadalmasabb. A tapasztalat azt mutatja, hogy tanulók eredményességére törekvő iskolák előszeretettel alkalmaznak anyanyelvi tanárokat. Az előnyök nyilvánvalóak: a nyelvtanuló kénytelen még azt is idegen nyelven elmagyarázni, hogy pl. miért késett, vagy nem csinálta meg a házi feladatot, vagyis a mulasztásból is előnyt kovácsol a módszer. A helyes és szép kiejtés, az adott nyelvi szókincs bővülése az egyes országok kifejezéseivel is saját vagy munkatársunk javára válik. Érdeklődjünk, milyen az anyanyelvi tanárok aránya!
3, Van visszacsatolás a résztvevők elégedettségéről és eredményességéről?
Egyes német luxusautó márkák elképesztően fejlett vevőelégedettségi rendszert használnak, hiszen talán a belső minőségbiztosításnál is fontosabb, hogy a vevő várakozásaihoz képest hogyan szerepel a termék vagy a szolgáltatás. Az igazán színvonalas nyelviskolának nemcsak az fontos, hogy bekasszírozza a tanfolyam ellenértékét, hanem , hogy elérte-e a beiratkozó a kitűzött célt, elégedett-e a tanuló, vagy az oktatást fizető cég az eredményekkel? Tájékozódjon, milyen utólagos felmérési rendszert dolgozott ki az iskola, és mire a legbüszkébbek!
4, Kicsi a csoportlétszám?
7-8 fő feletti csoportlétszám akadályozza a gyors fejlődést: hiányzik a személyes figyelem, a hibák kijavítása, a számonkérés felületesebb, a beszédközpontúság sérül. A nagy csoport lehet olcsó, de ezekben a leggyakoribb a lemorzsolódás, az eredménytelenség, amikor a befizetett összeget akár a szemétbe is dobhattuk volna . Válasszon maximum 4-7 fő létszámú csoportos tanfolyamot! Még igényesebbeknek a 2-3 fős csoportokat javasoljuk.
5, Segítenek a lemorzsolódás elkerülésében?
A nyelviskoláknál sem ritka, hogy az olcsóbb a drágább: a jó ár elsőre vonzó, de aztán kiderül, hogy „futószalag oktatás” zajlik: ha a rohanó élet, a főnök miatt több órán nem tud részt venni, nincs lehetőség új csoportba becsatlakozni, vagyis hiányzik a minőség. A befizetés előtt kérdezze meg, ha több óráról kimarad, segít-e az iskola erre megoldást találni?
6, Melyek a plusz szolgáltatások, pl. az árban benne van-e a magasabb szintű, vagy speciális szaknyelv, vagy pályázati segítség?
Érdemes rákérdezni, hogy a fentiek felárasak-e, ill. kapunk-e plusz szolgáltatásokat, pl. ingyenes szintfelmérést, vagy segítenek-e a pályázatírásban, ha a cég a nyelvi képzés költségeihez további forrásokhoz szeretne jutni.
7, Oldott és jó az órák hangulata? Van ingyenes próbaóra?
Az angol közmondás szerint a puding próbája az evés. Felmérések igazolják, hogy a kellemes lelkiállapotban történő tanulás gyorsabb és tartósabb. „Kóstolja meg” az órák ízét, mielőtt kinyitja a pénztárcáját, és tapasztalja meg, jó-e a nyelviskola „ kisugárzása”!
A fenti szempontok alapján és a megbízhatóság miatt számos felsővezető és nem egy rangos cég munkatársai tanulnak a 130 éves nemzetközi és 20 éves magyarországi múltra visszatekintő Berlitz nyelviskolában, ahol még speciális kommunikációs vagy prezentációs készség fejlesztést is tanítanak idegen nyelveken, sőt az online nyelvtanulás is lehetséges.
A Berlitz Magyarország 2008-ban a patinás hálózaton belül Európa második legjobb iskolája címet nyerte el több mint 100 iskola közül, és 2009-ben a Superbrands címmel jutalmazták a minőséget.
Vegyen részt 2 ingyenes próbaórán, érdeklődjön, vagy kérjen ajánlatot
most online , hogy elnyerhesse a 3 db ingyenes, 1 éves online nyelvtanfolyam egyikét!*
* február 25-ig.
(x)