Bár rendkívüli lehetőségeket tartogat a következő néhány év a telekommunikációs cégek számára, ám a felhő alapú szolgáltatásokhoz hasonló új technológiák, valamint a telekommunikáció, az informatika és a média szektor összekapcsolódása olyan szintű alkalmazkodást kíván meg a piaci szereplőktől, amelyre nem biztos, hogy mindenki képes. Azok a cégek, amelyek nem képesek módosítani működési modelljükön, nem tudják újrapozícionálni szolgáltatásaikat, és nem találják meg új helyüket a megváltozott környezetben könnyen versenyhátrányba kerülhetnek – mutat rá az EY legfrissebb elemzése, amely a szektor 10 legnagyobb kihívását próbálja meghatározni.
Összetettségük miatt ezeken az új területeken már nem alkalmazhatóak a régi, akár korábban jól működő módszerek, minden korábbinál komplexebb stratégiára van szükség – ez a legfontosabb kihívás – mondta Geist Ferenc, az EY iparágért felelős igazgatója. Könnyen lehet, hogy egy multi egy start up vállalkozással versenyez, de az is előfordulhat, hogy a nagy cég túlélését egy „garázscéggel” való együttműdés biztosítja majd. Az új megoldások gyors bevezetése szintén sikertényező lehet.
Az iparág számára szintén jelentős kihívást jelent, hogy megállítsa az ügyfelek bizalomcsökkenését és megtalálja azokat a megoldásokat, amelyek alkalmasak a felhasználók személyiségi jogainak hatékony védelmére.
A szektor fejlődésének alapvető feltétele, hogy ne csak a piaci szereplők, hanem a szabályozó hatóságok is alkalmazkodjanak a változó piaci struktúrákhoz – mondta Geist Ferenc.