A két típust az elmúlt években már tesztelte a BKV, a beérkezett észrevételek alapján a gyártó mindkét járművön módosított, ezért most ismét tesztelésre ajánlotta fel azokat.
Stemler József, a gyártó Kravtex Zrt. kereskedelmi igazgatója az MTI-nek a hétfői buszteszten azt mondta, a BKV részéről pozitív visszajelzéseket kaptak az üzemeltetésről, az utasoknak azonban a szóló és csuklós busszal kapcsolatban is volt néhány kifogásuk. Ezeket figyelembe véve módosítottak a busz belső megjelenésén és kialakításán, változtattak az üvegfelületek elosztásán, a kapaszkodók elhelyezésén is. Az első típusokban még Cummins motor volt, az újakba már a Fiat Powertrain Technologies erőforrásai kerültek, illetve a váltót is lecserélték - tette hozzá.
Újabb buszteszt: az utasokat is megkérdezi a BKV>> |
Hangsúlyozta, hogy a gyártás során igyekeznek magyar termékeket felhasználni, így az üvegek, műanyagok, a padló és a vezetőfülke kialakítása során használt elemek is magyar gyártótól származnak.
A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közösen végzik a budapesti buszpark cseréjének előkészítését – a busztesztek ezen munkához is segítséget adnak, amellett, hogy az utasok számára bemutatják a magyar buszgyártás legújabb büszkeségeit - közölte a BKV.
Forrás: BKV Zrt.
A két busz pontos menetrendje letölthető a BKV honlapjáról, a tesztbuszokon az utazás ingyenes.
Credo autóbuszból a cég eddig kilencszáz darabot gyártott, amellyel piacvezető a magyarországi újautóbusz értékesítésben.
MTI, Privátbankár