Anderle Ádám, a Lombard Lízing Csoport vezérigazgató-helyettese szerint a flottabérlet figyelembe veszi a kis- és középvállalatok saját erejét, és ehhez mérten reális költségterhet jelent. Ennek köszönhető, hogy a kkv-szektorban is terjed ez a finanszírozási konstrukció.
Amíg Nyugat-Európában akár a 70 százalékot is meghaladja a vállalati gépjárművek penetrációja, ez az arány Magyarországon nem éri el a 10 százalékot. A vevők az elmúlt 15 évben elsősorban nemzetközi cégek magyarországi leányvállalatai voltak, ám 15 év elteltével a hazai piacon is bekövetkezett a fordulat: a kis- és középvállalkozások is nyitottak a lízingfinanszírozás és a flottakezelés szolgáltatások felé. A hazai piacon a tipikus flotta ügyfél 50-60 autóval, a kisebb cégek 15-20, a nagyok viszont 150-200 autóval rendelkeznek.
Horváth Péter, a Lombard Lízing Csoport flotta-finanszírozási üzletágvezetője azt mondta: a finanszírozóknál elérhető konstrukciók 30 és 150 autó esetén is hasonlóak, így a vállalkozások a csökkenő adminisztratív terhek, a tervezhető költségek, illetve az üzemeltetési kockázatoktól való szabadulás miatt választják a flotta bérletet.
Ezen szempontokon kívül a flotta-finanszírozás számos adminisztratív előnnyel jár: nincs szükség tárgyieszköz-nyilvántartásra, valamint a szerviz számlák ellenőrzésére, feldolgozására sem, és a szállítók tendereztetése sem a vállalkozás feladata. A flotta cég a jelenlegi piaci helyzetben már 10-15 autó esetén is árelőnyt tud elérni. A flotta lízing esetén a lakossági ügyfelekre érvényes 20 százalékos kötelező önerővel szemben a jellemző mérték 10 százalék, de akár 0 százalék is elérhető. Az átlagos futamidő a nagyobb cégek esetén 3-4 év, a Lombard portfóliójának 80-85 százaléka ebbe a körbe tartozik. A hazai kkv-k esetén a jellemző futamidő 4-5 év.
A nagyvállalati kör számára a flotta-finanszírozás a hitelezési kockázat minimalizálása, a kis- és középvállalatok számára pedig a kedvező finanszírozási konstrukció miatt éri meg elsősorban. A finanszírozók az árat jellemzően a vállalkozások bevételeihez szabják, ha az ügyfelet kockázatosnak ítélik, inkább a fedezet arányát emelik meg. A flottaszerződést kötő vállalatok – mérettől függetlenül - tudatosak a márkaválasztáskor, és elsősorban a megbízható európai személy- és kishaszon járműveket választják. A döntést az is befolyásolja, hogy melyik importőr mekkora figyelmet tulajdonít ennek a szegmensnek. A tipikus flottaautók Magyarországon elsősorban az alsó középkategóriába tartoznak – Németországban például eggyel magasabb ez a kategória – ilyenek a Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Megane, vagy a Skoda Octavia.
Privátbankár