Kilométerenként átlagban 3-4 eurócenttel növekedhetnek a fuvarozók költségei azzal, hogy a jövőben a nehézgépjárművek által okozott zaj- és levegőszennyezésért is fizetni kell.
Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos a szavazás nyomán örömmel állapította meg, hogy lezárult a régóta húzódó vitafolyamat, és lehetővé vált, hogy a nehéz tehergépjárművek kifizessék az általuk okozott környezetszennyezés és a keltett zaj teljes költségeit.
"Az új szabályok az árakon keresztül hatékonyabb logisztikai megoldások, és kevésbé szennyező járművek alkalmazására késztetik a gazdasági szereplőket, miközben általában véve gondoskodnak arról, hogy közlekedési rendszerünk fenntarthatóbbá váljék" - állapította meg az EU-biztos.
Az új rendelkezéseket - a tagállami kormányok várható nyári jóváhagyó aktusa után - két év alatt kell átültetni a nemzeti jogrendszerekbe.
MTI, Privátbankár