A pénteki Magyar Nemzetben megjelent írás szerint a gyártók tartanak attól, hogy újabb gyártókapacitások jönnek létre, miközben a jelenlegi gyártóhelyek is alig kapnak hazai megrendelést.
Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke a lapnak elmondta, hogy a magyar járműipar szereplőivel nem egyeztettek a Rába részvények megvásárlásáról. Ha megkérdezték volna őket, akkor nem a járműgyártó-kapacitások növelésére, hanem a közlekedési vállalatok járműbeszerzéséseire fordították volna az adófizetők pénzét - tette hozzá.
Arra a kérdésre, hogy a Rába lehetne-e a tervek szerint januárban felálló Nemzeti Közlekedési Holding járműgyártó tagja, a Mabusz elnöke úgy reagált: elvben lehetséges, azonban jelentős befektetést igénylő megoldás lenne. Azt a Mabusz is támogatja, hogy magyar gyártmányú járműveket vásároljanak, annak azonban nem örülnének, ha ezt csak egyetlen cégtől tennék.
Az állami vételi szándék bejelentését követő kormányszóvivői sajtótájékoztatón Fónagy János államtitkár azt mondta: autóbuszgyártást jelenleg nem lehet gazdaságosan végezni Magyarországon, mert kicsi a hazai kereslet. Az államosított Rábának ugyanakkor megérheti kisebb összeszerelő üzemet működtetni vagy olyan speciális járműveket gyártani, mint például a tűzoltóautók.