Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >> |
A PricewaterhouseCoopers (PwC) tanulmánya szerint az iparágban egyetértenek a szakértők abban, hogy a járműgyártás hatalmas tudástömeget akkumulál, amelynek egyre nagyobb szerepe lesz a jövőben. A képzett munkaerő hiánya az autógyártás hagyományos fellegváraiban már gátolja a további növekedést.
Magyarország növekedési lehetőségeit nagyban segítené egy - az alacsony költségek miatt -, az olcsó munkaerő és kedvező adózási feltételek kiaknázása mellett az innovációra, a kutatás-fejlesztésre és a szakképzett munkaerő biztosítására támaszkodó átfogó iparág - mondta Armin Krug, a PwC Magyarország autóipari vezetője egy Győrben tartott Regionális Autóipari Konferencián.
Magyarország vonzó a gépjárműiparnak
Az elemzés készítői szerint a jelenleg is zajló átrendeződés dinamikáját jól jelzi, hogy míg 2006-ban 300 ezer járművet gyártottak Magyarországon és Szlovákiában, addig ez a szám 2012-re majdnem megnégyszereződött, 1,1 millió darabra emelkedett. A növekedési ütem fenntartásához mind Magyarországon, mind pedig a régióban kulcsfontosságú szerepe van a szaktudásnak, az innovációs potenciálnak és a kutatás-fejlesztési kapacitásoknak, mivel a meglévő költségelőnyökre támaszkodva már aligha lehet további növekedést elérni - mutatott rá Armin Krug.
A PwC tanulmánya szerint Magyarország és Szlovákia alapvetően azonos vonzerőt fejt ki gépjárműipari vállalatokra, és a felfutóban lévő nagyberuházásoknak köszönhetően középtávon mindenképpen van esély további növekedésre és kapacitásnövelésre - főleg Magyarországon.
Magyarországon és Szlovákiában a gépjárműipar a felülteljesítők közé tartozott 2012-ben, és az iparág legjelentősebb vállalatainak vezérigazgatói szerint várhatóan meg is tudja őrizni húzóágazat-szerepét - állapítja meg a PwC autóipari tanulmánya.