A MySpace tulajdonosa, a News Corp. még tavaly nyáron kezdte meg a Facebookkal szemben jócskán alulmaradt közösségi hálózata átalakítását - olvasható a hvg.hu-n. Akkor a költségek mérséklése érdekében megváltak a dolgozók 30 százalékától, és a News Corp. erőforrásait kihasználva a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektettek az odalon keresztül elérhető médiatartalmakra, azonban a várt fordulatot ez sem hozta meg, a MySpace látogatottsága az év végére tovább csökkent, miközben a rivális Facebook tavaly 50 százalékos növekedést ért el.
A gazdasági portál kiemeli: a Wall Street Journal értesülése szerint a tulajdonos most arra készül, hogy a MySpace csapat felével viszi véghez azt, amit több mint 2000 emberrel sem sikerült. A News Corp harmadik negyedévi pénzügyi jelentése szerint a nyári időszakot a MySpace-t is irányító részleg a közösségi oldal alacsony látogatottsága miatt 156 millió dolláros veszteséggel zárta. A comScore legújabb, novemberi adatai szerint a MySpace látogatottsága éves összehasonlításban 15 százalékkal, 54,4 millió egyedi látogatóra csökkent (összehasonlításképp a Facebook egyedi látogatói ekkorra meghaladták a 151 milliót). A 2010-es hirdetési bevételek az eMarketer becslése szerint közel 40 százalékkal kisebbek lesznek az évvel korábbinál.
A hírek szerint legkésőbb nyárig mintegy 1100 dolgozójától válhat meg a MySpace, s a News Corp fontolóra vette azt is, hogy sikeres átalakítás után értékesíti a közösségi hálózatot. A News Corp vezetésének nincs ínyére, hogy a 2005-ben 580 millió dollárért megvásárolt közösségi portál nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Ahogy a cég ügyvezetője még novemberben fogalmazott: elfogadhatatlan és tarthatatlan, hogy a MySpace veszteséggel működik; ezeket a veszteségeket nem mi idéztük elő, de tudjuk, hogyan tehetünk ellenük - áll a hvg.hu cikkében.
Privátbankár