Az Audi gyár csaknem a duplájára növeli a győri gyáregység területét, a Bosch ezer új munkahelyet teremt Magyarországon, Kecskeméten pedig 2011 végén megkezdi a termelést a Mercedes új üzeme, ahol mintegy háromezer ember talál munkát magának - írja összefoglalójában a Handelsblatt.
A VW konszernhez tartozó Audi szóvivője nem kívánta elárulni, miért növeli a cég az eddiginek a kétszeresére a győri bázis területét. Magyar kormánykörökben arról folyik a találgatás, hogy az ingolstadi cég fel akarja futtatni a sportkocsik gyártását. Szó van arról is, hogy az Audi fontos logisztikai és kutatási bázissá akarja fejleszteni győri egységét. A megvásárolt 200 hektáros területért a bajorok csaknem 25 millió eurót fizettek - így a lap.
A válság évei után a német autóipar további terjeszkedési lehetőségeket lát Kelet-Európában, amit elsősorban a bérköltségek terén tapasztalható különbség indokol. Az itteni országokban, így Magyarországon is, egy szakmunkás alig egyharmadát keresi annak, amit német kollégája hazavisz. Ráadásul ezek az országok még sok lehetőséget rejtenek magukban: ha nemzetgazdaságuk nyugati színvonalra emelkedik, akkor növekedni fog az autók iránti kereslet.
Erre számít a Bosch is, amely bővíteni akarja négy magyarországi telephelyét. Mint bejelentették, szándékukban áll ezer új munkahely létesítése. A Bosch jelenleg nagyjából hatezer embert foglalkoztat Magyarországon, éves üzleti forgalma 400 millió euró. További magyarországi beruházásokat fontolgat, nem csupán a termelésben, hanem a kutatási és fejlesztési szektorban is.
Gyári hírek szerint minden a tervek szerint alakul a Mercedes új kecskeméti gyárának építkezésén. Az első A és B osztályú autók a jövő év végén fogják elhagyni az üzemcsarnokot. A stuttgarti konszern mintegy 800 millió eurót ruház be Kecskeméten, az új gyárban foglalkoztatandó 3.000 ember mellett további ezrek találnak maguknak munkát a helyi beszállítóknál - írta a Handelsblatt.
MTI