Ahogy arról a Privátbankár beszámolt idén is a tavalyi árakon autózhatunk az autópályákon. Az árakat ITT nézheti meg. |
Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) szóvivője a Világgazdaságnak elmondta, hogy a fuvarozói érdekképviseletek javaslataival összhangban tovább finomodott a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer.
A többi között tovább osztották a díjköteles útszakaszokat, amely elsősorban ipartelepek és útcsatlakozások környékét érintette, de voltak köztük logisztikai központokat és kamionos pihenőhelyek is. A módosítás következtében a teljes díjköteles úthálózat hossza gyakorlatilag változatlan maradt, azonban az útszakaszok száma 2075 darabról 2243-ra nőtt.
Felülteljesített a rendszer
A szóvivő a lapnak elmondta, hogy idén több fejlesztést is terveznek. Többek között az utólagos fizetési konstrukció és a mobil értékesítés fejlesztését említette, de a HU-GO rendszerben is várhatóak változások. A 2014-es tervekben szerepel a saját értékesítési csatornák erősítése, illetve az e-matrica (személyautók, 3,5 tonnánál kisebb teherjárművek, buszok díjfizetési rendszere) és a HU-GO ellenőrzési megoldásának integrációja - mondta Kibédi-Varga Lajos.
A 2013. július elsején indult díjfizetés év végéig a közel 78,9 milliárd forintot hozott, ami 5 százalékkal több a tervezettnél. A legnagyobb forgalmat október hozta, akkor 14 milliárd 490 millió forintot.