A McDonald's közölte, hogy nettó nyeresége 811,5 millió dollár volt az év első három hónapjában, 32,6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az egy részvényre jutó eredmény 1,21 dollárról 84 centre csökkent az elemzők által prognosztizált 1,06 dollárral szemben.
Az árbevétel az elemzői várakozásokkal egybevágóan 11 százalékkal 5,96 milliárd dollárra esett. A cég árfolyamhatásokkal és az átszervezési költségekkel magyarázza a nyereség csökkenését. A McDonald's évek óta teret veszít versenytársaival szemben, és hírnevét Kínában és Japánban alaposan megtépázta néhány élelmiszer-egészségügyi botrány.
Új burgerek jönnek?
A vállalat három hónapja hivatalban lévő új vezérigazgatója, Steve Easterbrook május elején jelenti be a vállalat átalakításának részletes programját, amelynek rész lesz többek közt béremelés, az antibiotikumok visszaszorítása a felhasznált szárnyashúsban és a termékkínálat korszerűsítése.
A program végrehajtása nem lesz zökkenőmentes. A McDonald's hálózat túlnyomó részt franchise alapon működik, és sok üzlettulajdonos várhatóan nem tudja vállalni a tervek végrehajtásával kapcsolatos anyagi terheket.
A Coca-Cola bevétele nőtt
A cég bevétele az április 3-áig tartó három hónapban 1,3 százalékkal 10,71 milliárd dollárra nőtt, először bővült kilenc negyedéven belül. Szakértők kisebb, 10,66 milliárd dolláros forgalmat vártak. A forgalom elsősorban annak hatására nőtt, hogy legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban a cég értékesítése 6 százalékkal bővült.
Az adózott eredmény 1,56 milliárd dollárra, részvényenként 35 centre csökkent az egy évvel korábbi 1,62 milliárd dollárról, részvényarányosan 36 centről. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 48 cent lett, ennek alapján az elemzők kisebb, részvényenként 42 cent profitra számítottak.
A Coca-Cola organikus - a devizaárfolyamok mozgásától megtisztított - árbevétele 8 százalékkal nőtt éves szinten a negyedévben.