A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Dr. Fachet Egészségügyi és Szolgáltató Kft. (Dr. Fachet) jogsértően reklámozta Immunforte Basic és az Immunforte C+R étrend-kiegészítő termékeit, mert az étrend-kiegészítőket (az élelmiszerekre vonatkozó ágazati előírások ellenére) betegség megelőzésére, gyógyítására vonatkozó állításokkal népszerűsítette.
Mivel volt a baj?
A GVH döntése szerint a Dr. Fachet 2013 januárja és 2014 augusztusa között jogsértően reklámozta termékeit, mert a honlapokon megjelenő internetes, illetve egyéb sajtóhirdetésekben, valamint az egyes szórólapokon megjelenített, gyógyító hatásra utaló állításai nem feleltek meg az élelmiszerek tekintetében irányadó ágazati rendelkezéseknek, illetve a kereskedelmi kommunikációra vonatkozó előírásoknak.
Beteg embereket tévesztett meg a reklám
A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott. A jogsértő kereskedelmi gyakorlat kifejezetten sérülékeny, illetve egészségügyi problémával küzdő fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségükkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikációra. A jogsértéssel érintett termék bizalmi termék, a vállalkozás olyan további közlésekkel fokozta jogszabályba ütköző állításainak meggyőző erejét, amelyek alkalmasak a bizalom növelésére mind Prof. Dr. Fachet József személye (pl. akadémiai doktor), mind a termék iránt, utalással a vizsgált összetevők ismertségére, széleskörű használatára.
Enyhítő körülményként értékelte a hatóság, hogy a Dr. Fachet figyelemfelhívó tájékoztatást tett közzé a honlapján a kereskedelmi kommunikáció részeként. 2014 szeptemberétől szünetelteti kommunikációs tevékenységének bizonyos elemeit, kötelezettségvállaló nyilatkozatot tett, kifejezve együttműködési szándékát.