Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
1p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

KKV
A szektorra jellemző volumen-ingadozás miatt bizonytalanok és bizalmatlanok az érintettek az elektronikai gyártócégekkel szemben
A szektorra jellemző volumen-ingadozás miatt bizonytalanok és bizalmatlanok az érintettek az elektronikai gyártócégekkel szemben. Ugyanakkor elvárják, hogy a szereplők az eddiginél mélyebben foglalkozzanak az elektronikai hulladék kérdésével.

A B&P Braun & Partners felmérésében a legmagasabb pontszámot a Nokia Komárom Kft. érte el, a második a Philips Magyarország lett, a szektor harmadik legjobbja pedig a Sanyo Hungary Ipari és Kereskedelmi Kft. volt. Közöttük, illetve a lista végén szereplő vállalatok között jelentős különbség mutatkozott, azaz nagyok az eltérések az elektronikai gyártócégek megítélésében. Erre valószínűleg az is hatással volt, hogy mennyire ismertek az adott vállalat fogyasztói márkái.

Az öt vizsgált dimenzió mindegyikében közepes vagy gyenge átlageredményt értek el a vizsgált cégek. A Leadership, azaz a jövőre vonatkozó tervek és a vállalatirányítási kérdések terén érték el a legmagasabb átlagos pontszámot a szektor képviselői, ugyanakkor az érintettek ezt találták reputációs szempontból a legkevésbé fontos dimenziónak.

A második legjobban szereplő dimenzió az Elismertség lett, ahol a partneri és munkaadói vonzerőt, illetve a termékek és szolgáltatások észlelt minőségét ítélték meg a kutatás résztvevői. Hangsúlyozták, hogy a megbízások függvényében folyamatosan változó munkaadói állomány toborzása és megtartása, illetve a tehetséges munkaerő megszerzése érdekében a gyártócégek esetében kiemelt fontossággal bír a jó munkaadói reputáció.

Közepesen gyengének mondható a szektor szereplőinek a Vállalati polgárság terén elért eredménye, amely az öt vizsgált dimenzió közül a harmadik lett. A vállalat szűkebb és tágabb környezetéhez való viszonyulását jellemzi, ennek részeként többek között az írott és íratlan szabályok betartását vizsgálja. Erre a területre vonatkozóan az érintettek az elektronikai hulladékokkal kapcsolatos felelősséget emelték ki. Véleményük szerint a szektor szereplőinek nagyobb szerepet kellene vállalniuk az elektronikai hulladék leadásával, újrahasznosításával és veszélyeivel összefüggő edukáció terén.

Az előző dimenziók pontszámaitól némileg elmaradva a Hitelesség lett a negyedik, amelyben a vállalati működés hitelességéről és átláthatóságáról mondtak véleményt a kutatás résztvevői, akik ezt tartották a legfontosabb területnek. A megrendelési volumen hullámzása miatt kérdésesnek tartották az elektronikai cégek hitelességét, ami nagyfokú bizalmatlanságot eredményezett a különböző érintetti csoportok képviselőinek körében.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy mivel a szektor szereplői elsősorban az olcsó munkaerő miatt választották Magyarországot, hosszú távú jelenlétük elég bizonytalan, ez tovább növeli a bizalmatlanságot. Az ötödik helyre pedig a vállalatok és érintettjeik közötti partneri kapcsolatok megítélése, azaz az Érzelmi közelség került, ez lett tehát a leggyengébben teljesítő dimenzió.




„Nem csak a fogyasztókkal mindennapi kapcsolatban álló vállalatok számára fontos a reputáció, hiszen egy gyártócég is sok érintett életére van hatással, akik véleményt alkotnak róla és ezt környezetük számára közvetítik. Ezeknek a cégeknek is vannak munkavállalóik, beszállítóik; jelentős gazdasági szerepük miatt pedig az átlagos újságolvasó is ismeri őket. Éppen ezért a tevékenységükkel, terveikkel kapcsolatos külső és belső kommunikációra érdemes nagy hangsúlyt helyezniük. Utóbbi a munkaadói megítélés miatt is kiemelt fontosságú” – mondta el Iglódi Csaba, a B&P Consulting ügyvezető igazgatója.

Az elektronikai gyártócégek eredményei – Reputation Rating 2011


 

Privátbankár

Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Indul a pénzeső – tarthatják a markukat a cégek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 14:05
Szeptember elseje egy új pályázatot is hozott.
KKV Ez jobb az Otthon Startnál? Akár 100 millió juthat a szemfüles cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 17:10
Az ingatlanvásárlásra készülő vállalkozóknak jó figyelni.
KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG