A Fővárosi Közgyűlés által szerdán tárgyalt előterjesztés mellékletében szereplő dokumentum rögzíti: a 2010-es adatokhoz képest 1,3 százalékkal, 1 milliárd 392 millióra nőtt az utasok száma, az üzemi bevételek 131 milliárdról 133 milliárdra, a menetdíjbevételek pedig 49 milliárdról 51 milliárd forintra emelkedtek. A hiányt részben az okozza, hogy a BKV nem kapta meg a tervezett működési támogatást.
A társaság üzemi tevékenységének eredménye 824 millió forintos nyereség - előre 1,4 milliárdos veszteséget terveztek -, ahogy az adózás előtti 5,8 milliárdos veszteség is jobb a vártnál, hiszen a cég úgy számolt, hogy 8,8 milliárdos mínusszal zárják a 2011-es évet.
A jelentésben megjegyzik, hogy az utasszám bővülése a 2010. januári sztrájk miatt következett be, a sztrájkhatást kiszűrve a teljesítmény 99,6 százalék lenne, tehát az utasszám 0,4 százalékkal csökkent.
Jelentősen, 44 százalékkal csökkent a menetkimaradások száma, a 2010-es 551 ezerhez képest 2011-ben 310 ezer járat maradt ki, az üzemi ráfordítás pedig 126 milliárdról 132 milliárdra emelkedett. A menetdíjbevétel növekedését a BKV az üzleti jelentésében azzal magyarázta, hogy az emelkedő üzemanyagárak miatt többen választják a közösségi közlekedést, valamint sikerült a bliccelést visszább szorítani.
A BKV tavaly december 31-i adósságállománya 64,6 milliárd forint volt, ez a tervezetnél 8,2 milliárddal alacsonyabb; teljes munkaidőben 11.929 embert alkalmaztak, 66-tal kevesebbet az előző évinél.