1p
KKV
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elkötelezett a magyar buszgyártás segítése mellett, de nem tud olyan buszokat megrendelni, amelyekre nem kapott a közbeszerzési eljárásban ajánlatot - közölte a BKK kedden egy napilap cikkére reagálva.

A BKK a Napi Gazdaság keddi számában megjelent azon cikkre reagált, amelyben azt írták: szakmai vélemények szerint a BKK Zrt. autóbusz-beszerzésre vonatkozó, folyamatban lévő pályázata újabb szög lehet a magyarországi autóbuszgyártás koporsójába, ráadásul közvetve több száz vállalkozás léte kerülhet veszélybe.

A BKK közleménye szerint "hamis állítás, hogy a 150 új autóbusz üzemeltetésére kiírt pályázatot a BKK úgy írta volna ki, hogy azon magyar autóbusz ne feleljen meg".

A kiírás az európai standardoknak megfelelő városi alacsonypadlós buszra szólt, semmilyen olyan speciális feltételt nem tartalmazott, amely miatt magyar gyártó ne felelhetett volna meg - írták. Hozzátették: mivel a magyar buszgyártók mindegyike ilyen buszból csak prototípussal rendelkezik, piacra lépésüket segítendő, a szokásoktól eltérve nem írtak elő olyan jelentős gyártási referenciát, amely az indulásukat megakadályozta volna.

A BKK - mint írták - "a tender eredményét befolyásolni nem tudja, és mivel sajnálatosan nem érkezett magyar gyártású autóbuszra ajánlat, így nem is tudunk magyar autóbusz mellett dönteni".

Közölték, hogy a beérkezett ajánlat "Európa egyik legmegbízhatóbb és legnagyobb példányszámban gyártott autóbuszára", a Mercedes Citaróra vonatkozik, így az utasokat magas színvonalon, klimatizált, alacsonypadlós és komfortos járművekkel szolgálhatják ki.

Budapest legutóbb 2003-ban rendelt meg új alacsonypadlós autóbuszokat, tehát kilenc év után történik érdemi újautóbusz-beszerzés a fővárosban - emlékeztettek.

A közleményben rámutattak, hogy a magyar buszgyártással kapcsolatban szintén a Napi Gazdaság keddi számában az üzemeltető társaságok elmondták: a magyar buszok indulását nem a BKK, hanem a finanszírozó bankok garanciaigényei nehezítették.

Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnökének "azon állítása is teljesen légből kapott, miszerint háromszoros árkülönbség lenne a magyar buszok és a Mercedes Citarók között, de mivel a magyar buszgyártók nem adtak egyáltalán ajánlatot, és objektív összehasonlításra nincs mód, szubjektív vitát erről nem szeretnénk folytatni" - írták.

A BKK megdöbbentőnek nevezte Vincze-Pap Sándor azon állítását, amely szerint a BKK motorra vonatkozó elvárásai miatt estek ki a magyar buszgyártók. A BKK a buszpiacon elterjedt, több éve használt EEV környezetvédelmi besorolásnak megfelelő motorral szerelt autóbuszokat várt el, Budapest levegőjének védelme érdekében - tették hozzá. Közölték: tekintettel arra, hogy a magyar gyártók nem saját gyártású motorokkal szerelik autóbuszaikat, alaptalan kifogás a motorra vonatkozó elvárás miatt hibáztatni a BKK-t, és azt állítani, hogy ezen előírásnak ne tudtak volna megfelelni.

"A BKK elkötelezett a magyar buszgyártás segítése mellett, azonban nincs módunk arra, hogy olyan buszokat rendeljünk meg, amire nem kaptunk a közbeszerzési eljárásban ajánlatot, és arra sincs, hogy az Európa minden táján megszokott és alkalmazott műszaki, környezetvédelmi előírásoktól eltekintsünk, főleg, hogy azoknak egyébként a magyar buszgyártók meg tudnak felelni" - olvasható a közleményben.

A Napi Gazdaság cikke szerint a ma már csonka magyar autóbuszipar kapacitásai még mindig évi több mint ezer jármű előállítását tennék lehetővé, ehhez képest a cégek évente kevesebb mint százötven autóbuszt tudnak eladni az országban.

Vincze-Pap Sándor a lapnak azt mondta: a BKK jelenleg futó pályázatát, amelynek keretében 150 új autóbusz üzemeltetésére várnak ajánlatot, úgy írták ki, hogy eleve kizárták a magyar gyártású járműveket. A szövetség cégei a kiírásban szereplő paramétereknek nem tudtak induláskor pontosan megfelelni. Így például kiestek a Kravtex Citadell buszai, ahogy a motorral kapcsolatos elvárások miatt a Magyar Autóbuszgyártó Kft. Ikarusai is (mindkét busztípust évekig tesztelte korábban a BKV).

Az elnök szerint a befutónak tartott Mercedes buszok a teljes élettartamot tekintve háromszor annyiba kerülnek majd, mintha hazai járműveket venne a BKK - olvasható a Napi Gazdaságban.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG