Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetője elmondta: az 5,6 százalékos csökkenés oka, hogy a motorgyártási rekord mellett kevesebb autó készült tavaly Győrben, mint egy évvel korábban. Ennek okát a cég vezetője abban látta, hogy az itt gyártott típusok, a TT és az A3 Cabrio "igazi európai autó", márpedig, mint ezt az Audi AG kevéssel korábban bemutatott konszern-szintű számai is jelzik, ez a piac nem tartozik a fejlődés motorjai közé.
A motorgyártás tavaly az árbevétel háromnegyedét, míg a járműgyártás 14 százalékát adta. Az Audi Hungaria Motor Kft. tavaly az előző évi 685 millió után, 1,038 milliárd eurót fordított beruházásra, fejlesztésre, ennek jelentős hányadát az idén nyáron avatandó új győri üzemre. A gyárbővítés építési munkálatainál háromnegyedes, a berendezések terén 12 százalék körüli a magyar beszállítók aránya, utóbbiak külföldi, jellemzően német cégek alvállalkozóiként kaptak megbízást. Tavaly egyébként 334 millió euró volt a magyarországi leányvállalat adózás utáni eredménye.
Az anyacég viszont túlteljesítette tavalyi profit-tervét
Történetének legmagasabb, 5,4 milliárd eurós eredményét érte el tavaly az Audi-konszern, amely ezzel a 10 százalékos stratégiai célt meghaladó, 11 százalékos rátát mondhat magáénak - mondta az Audi AG igazgatóságának elnöke.
Rupert Stadler, az ingolstadti cégközpontban bejelentette: a társaság forgalma 48,8 milliárd euróra ugrott, ami 10,6 százalékos emelkedés az előző esztendeihez képest. Míg 2011-ben 1,3 milliónál valamivel több autót gyártottak, addig tavaly ez a szám 12,8 százalékkal bővült, megközelítette az 1,455 milliót. Motorból 1,92 milliót gyártottak, 1,7 százalékkal többet az előző évinél.
A társaság adózás előtti eredménye 5,96 milliárd, adózás utáni eredménye pedig 4,35 milliárd euró volt, az előbbi 1,4, az utóbbi két százalékkal marad el az előző év adatától. Audiból az előző évinél 11,7 százalékkal többet, 1,455 milliót szállítottak ki tavaly, míg a szintén a cégcsoporthoz tartozó Lamborghini 2083-as darabszáma kereken 30 százalékos emelkedést jelez.
A cégcsoport legnagyobb piaca, Kína tavaly közel 406 ezer autót vett fel, ami 29,6 százalékos emelkedés, a második Németország, 263 ezer autóval és 3,6 százalékos növekedéssel, míg a harmadik helyezett az Egyesült Államok, ahol 139 ezer autó fogyott; ez 18,5 százalékkal több, mint a 2011-es adat.