Jelenleg a BKV csaknem kéttucatnyi autóbuszvonalát működtetik alvállalkozók: a cég 1999 óta adja üzemeltetésbe – 5–8 évre, illetve határozatlan időre – a vonalakat. Mivel a BKV önköltségének mintegy 40 százaléka az állandó – javarészt a telephelyek és karbantartóbázisok fenntartásából származó – költség, a szakértői anyag ezek leépítését, ezzel együtt pedig "a komplett telephely és ellátási körzetére vonatkozó szolgáltatáskisorolást" veti fel. Ez érdemi megtakarítással, létszámcsökkentéssel és azzal járhat, hogy az alvállalkozói üzemeltetésű vonalak számának növekedése a monopolhelyzetben lévő BKV tevékenységének részleges privatizálását jelentheti - írja a lap.
A lap úgy tudja: a kelenföldi és a dél-pesti buszgarázsok esetében merült fel lehetőségként az alvállalkozásba adás. Abban az esetben, ha a leendő vállalkozó rendelkezik saját telephellyel, a BKV másnak bérbe adhatja, vagy akár értékesítheti is a garázsokat. Előbbi hosszú távon havi több tízmilliós bevételt hozhat, míg az eladás egyszeri, de jelentős, garázsonként 1-1 milliárdos összeget - írja a lap.
Népszava
A jelenlegi járatszintű alvállalkozói üzemeltetésnél jobban megérné, ha a BKV komplett telephelyeket, illetve autóbuszos ellátási körzeteket "privatizálna"
Az amerikai elnök és Aljakszandr Lukasenka közötti megállapodás alapján 31 olyan ukrán vált szabaddá, akik bűncselekményeket követtek el Fehéroroszországban.



