A gyorsétteremlánc pénteken közölt adatai szerint világszerte 2,5 százalékkal esett az értékesítésből származó árbevétele júliusban az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb, 7,3 százalékos visszaesés az ázsiai, közel-keleti és afrikai piacon volt, míg az Egyesült Államokban 3,2 százalékkal csökkent a bevétel. Egyedül Európában tudta növelni eladásait a világ legnagyobb hamburgerlánca, itt 0,5 százalékkal haladta meg az árbevétel az előző évit.
Júliusban a McDonald's egyik kínai beszállítóját, a Shanghai Husi élelmiszeripari vállalatot azzal vádolták meg, hogy lejárt szavatosságú, elégtelen higiénés körülmények közt tartott, esetenként hulladékból újra feldolgozott húst adott el több nagy nyugati és hazai étteremláncnak, köztük a McDonald's-nak. Az ügy miatt hosszabb ideig számos kínai McDonald'sban nem volt marha- és csirkehús.
A visszaesés oka azonban nemcsak a kínai botrány, hanem az élesedő verseny a hazai piacon, vagyis az Egyesült Államokban, valamint a változó amerikai élelmiszerfogyasztási szokások, az egészségesebb összetevőket tartalmazó ételek előnyben részesítése.