A Kőröstej cégcsoportot a libanoni származású, évtizedek óta Magyarországon élő Riad Naboulsi alapította 1989-ben. A vállalat 5 kontinens több mint 30 országában van jelen termékeivel, sok országban az általuk gyártott Hajdú sajt az egyetlen termék, amely Magyarországot képviseli.
A Kőröstej tevékenysége azért is fontos, mert mintegy 1000 munkavállalót foglalkoztat, és az általa évente előállított, 25 ezer tonna sajtot a világ legigényesebb piacain értékesíti.
Magyar, magyar, magyar
Riad Naboulsi szerint a stratégiai megállapodás egyben azon eredményeket is elismeri, amelyeket a Kőröstej megfelelő stratégiával, magyar alapanyagokból, magyar munkaerővel és magyar fejlesztésekkel elért.
A stratégiai megállapodástól a Kőröstej még több piacot, nagyobb ismertséget vár a minőségi magyar élelmiszernek, valamint még több innovatív, a nemzetközi piacon is versenyképes terméket, fejlődő szakemberképzést és új munkahelyeket - hangsúlyozta Riad Naboulsi.
Túl a félszázon
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára elmondta, ez az 52. stratégiai megállapodás, amelyet a kormány köt, és a negyedik, amelyet élelmiszeripari céggel ír alá.
Akik már barátok
Hogy csak néhányat említsünk: legutóbb az osztrák Agrana élelmiszeripari csoport két magyarországi leányvállalatával, a Magyar Cukor Zrt.-vel és az Agrana-Juice Magyarország Kft.-vel kötött ilyen megállapodást a kormány, aztán a Csányiék Bonafarm csoportjával is szorosabbra fűzték a kapcsolatot. Lett együttműködés az autóipari beszállítással foglalkozó multinacionális céggel, a Takatával, mint ahogyan a Richterrel és a Ganz Holdinggal is.