A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), az Üzleti Klinika és a Nagykermarketing országos kutatásában 6000 hazai kis- és középvállalat vett részt a szolgáltatói szektortól kezdve a nagykereskedőkön át a gyártókig.
Vajon jó lehetőség ma Magyarországon vállalkozni?
A kisvállalati szektorra jellemző komor és negatív jövőkép ellenére ez a kérdés ma kifejezetten megosztja a vállalkozókat: 51,16%-uk gondolja azt, hogy nem jó lehetőség, míg 48,84% szerint igenis jó lehetőség a vállalkozás. A szegmentált válaszok némileg árnyalják ezt az arányt, de az összképen ez nem igen változtat.
Ezen a téren legkevésbé elégedettek a kiskereskedők (52,37%), míg a nagykereskedőknél ez az arány csupán 42,37%.
Hogyan alakult az árbevétel?
Jellemzően az értékesítési lánc közepén van a legnagyobb differencia: míg a szolgáltatóknál a legalacsonyabb a növekedés aránya (25,01%), addig a nagykereskedőknél a legmagasabb (41,25%). Összesen 1710 válaszadó nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt évekhez képest növekedett az árbevételük, 2276 cég stagnált, és 2309 csökkent.
Mik a legnagyobb kihívások?
Az összes válaszadóra levetítve a hazai kkv-k legfontosabb feladata a vevőszerzés. 4173 vállalat nyilatkozott úgy, hogy a mostaninál több vevőben látja a cég problémáinak megoldását. Csak ezt követően merül fel a költségcsökkentés (32,66%), a szervezetfejlesztés (29,61%), vagy a magasabb értékesítési árak (24,79%). Ahogy a munkaerőpiac jelenlegi állapota is visszaigazolja, jelenleg a legkevésbé fontos dolog a cégek életében az új alkalmazottak felvétele (20,09%).
Az interneten értékesítesz?
Weben a cégem - kommunikációs és pr fogások kisvállalatoknak Rengeteg tanács, tipp és ötlet a kkv-k sikeres online kommunikációjához a Privátbankár.hu konferenciáján - részletek >> |
Érdekesség még a vállalatok trendkövető magatartása az online világban. Arra a kérdésre, hogy „Értékesítesz-e az interneten?” a válaszadók 34,82%-a felelte azt, hogy webáruháza van, és mindössze kevesebb, mint felük (47,41%) az, aki nem foglalkozik az online értékesítéssel. Ezek a számok arra engednek következtetni, hogy a kkv-szektor is megkezdte a digitális felzárkózást, és felismerték az internet nyújtotta lehetőségeket -