Az év elejétől fokozatosan nagyjából 300 olyan új jegyautomatát helyez forgalomba a főváros különböző pontjain a BKK, amelyen a legtöbb jegy- és bérlettípus megvásárolható érmével, bankjeggyel, vagy akár bankkártyával is. Az érintőképernyős, vandálbiztos eszközöket a T-Systems Magyarország Zrt. gyártja, telepíti, és üzemelteti öt évig 5,7 is milliárd forintért. Az elektronikus jegyrendszer projektjébe illeszkedő automata-hálózat készülékeivel feltölthetők majd az utasoknál már meglévő kártyák is.
A BKK legutóbbi ígérete szerint ez év tavaszán várható a Futár utastájékoztató rendszer egészének a bevezetése, az eredeti határidő 2012 nyara volt. A 6,7 milliárd forintos rendszer tesztüzeme azonban csak két hónapja kezdődött. Az első futáros villamos egy hete jelent meg a 12-es vonalán az iho.hu cikke szerint. A legelső, valós időben működő utastájékoztató tábla is az ezen a vonalon lévő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál működik. A tábla a 12-es és 14-es villamos megállóba érkezése mellett a közeli 96-os busz közlekedéséről is tájékoztat.
Az idén (más beruházások mellett) folytatódik a Budapest két kiemelt fontosságú, körgyűrűs villamosvonalának, az 1-esnek és a 3-asnak korszerűsítése, ide értve az áramellátását és a felsővezetékeit is. Az 1-es vonalát a Rákóczi hídon és a Szerémi úton át meghosszabbítják, új végállomása – 2015-ben – a Fehérvári útnál lesz.
Szintén felújításra vár a rossz pályáján lassan döcögő, így egyre kevesebbek által használt fogaskerekű vasút (60-as villamos) is, de a projekthez még pénzt kell szerezni a 2014-2020-as uniós finanszírozási időszakban. A vonal új végállomásai a Széll Kálmán téren, illetve a Normafánál lesznek. A fogas a Széll Kálmán téri előtti szakaszon már „fogatlan” lesz, mert sík fogaslécek nélkül is haladhat. Hegymenetben óránként 40, völgymenetben 30, villamosként közlekedve 50 kilométert tehet majd meg. Le kell cserélni a már sokszor felújított járműveket is.
További nagy beruházásokat is tervez a BKK a 2014-2020-as időszakban: a kisföldalatti meghosszabbítását, a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötését, a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat fejlesztését (ide értendő a fogas is), és az észak-déli regionális gyorsvasút (5-ös metró) déli szakaszának előkészítése.