Négy pályázót kért fel ajánlattételre az elektronikusútdíj-tenderen az autópályakezelő, ezt az állami cég közölte szombaton. Az úthasználattal arányos díjfizetési rendszer kiépítése iránt 36-an érdeklődtek, ebből nyolcan pályáztak, közülük az osztrák Efkont már korábban kizárták, a három izraeli és egy spanyol cég alkotta Hungarian Motorway Konzorcium szerdán visszalépett.
A bent maradt hat jelentkezőt pénteken értesítették, az ÁAK az éjszakai órákban közölte a pályázókkal, hogy ki az, aki állva maradt. Az olasz Imet S.p.A. és a szlovák Towercom Infrastructure a.s.esett ki, előbbi tíz pontból álló hiánypótlási listát kapott az ÁAK-tól; többek között probléma volt azzal, hogy a cég nem igazolta: az elmúlt három évben tényleg kiépített legalább 500 kilométernyi útszakaszon a megtett úttal arányos elektronikus útdíjrendszert, de nem volt meg az elvárt árbevételi igazolása sem. Az Index szerint a referenciákkal volt többek között a szlovák pályázatnál is.
Mostantól tehát a Getronics Magyarország Kft., az osztrák Kapsch Trafficom AG és a Kapsch Telematic Services Telematikai Szolgáltató, a T-Systems Magyarország, valamint a budapesti tőzsdén jegyzett Synergonnal közösen induló China International Telecommunication Construction Corporation maradt versenyben. Nekik november 5-ig kell az ajánlataikat elkészíteniük.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szeptember második felében írt ki gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer hazai kiépítésére. A nyolc jelentkezőből hetet szólítottak fel hiánypótlásra, illetve kértek tőlük felvilágosítást. A megadott október 18-ai határidő lejárta után a társaság ismét értékelte a jelentkezéseket.
Az ajánlattevőkkel lefolytatandó tárgyalások lezárása, valamint a végleges ajánlattételi határidő és az eljárás eredményéről szóló döntés november második felére tehető. A nyertes ajánlattevővel való szerződéskötés a közbeszerzési eljárás tervezett menetrendje szerint december első felében esedékes – közölte az ÁAK.