Újraiparosítanak
Hogyan működik? A hálózati feszültség stabilizáló rendszer, a start-stop rendszer fontos eleme. A rendszer nemcsak a kocsi megállásakor, hanem már a lassulásakor kikapcsolja a motort. Az újraindítás pedig nem az önindítóval hanem egy speciális generátorral történik, amit nem az akkumulátor, hanem két kondenzátor működtet. |
A Continental Automotive Hungary Kft. által az egymilliomodik hálózati feszültségszabályozó elkészülte alkalmából rendezett ünnepségen Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár mint elmondta, a kormány újraiparosítja az országot.
Ezt segíti elő az adórendszer, a rugalmas munka törvénykönyv, a felsőoktatás átszervezése, valamint a duális szakképzés német mintára történt megteremtése. A magyar gazdaság tavaly növekedésnek indult, az idén pedig ráállt a tartós növekedési pályára. Ehhez szükségesek voltak a kormány által a termelő vállalatokkal kötött stratégiai megállapodások, a Continentallal tavaly áprilisában kötötte meg a kabinet.
A Continental 25 éve van jelen Magyarországon, jelenleg 5 cég keretében 6 gyárral és a budaörsi gumiabroncs kereskedelmi központtal működik.
A Continental Automotive Hungary Kft.-nek két gyára van, 2009 óta 15 milliárd forintot ruházott be, ezzel 477 új munkahelyet teremtett. Ebből - két pályázat keretében - 2 milliárd forint volt az uniós és a magyar kormányzati támogatás - ismertette Keszte Róbert ügyvezető igazgató.
A cég budapesti és veszprémi üzemében 3300 dolgozót foglalkoztat, köztük 500 mérnököt.
Újabb egymillió
Andreas Hautner, a csoport Powertrain divíziójának képviselője arról beszélt, hogy eddig elsősorban a PSA csoportnak gyártották a start-stop rendszereket, de nemrégiben szerződést kötöttek a General Motors-szal, így megalapozott a következő egymillió darab legyártása.
A Continental csoport a világon 33,3 milliárd eurós éves forgalmat produkál autóipari beszállítóként, alkalmazottainak száma 182 ezer, 49 országban. A csoport magyarországi éves árbevétele meghaladja az egymilliárd eurót.