A hazai ingyenes online apróhirdetési piac második legnagyobb szereplőjének számító Jófogás.hu tulajdonosa, a norvég Schibsted Classified Media Ltd. megvette a piacvezetőnek számító olx.hu-t a dél-afrikai Nasperstől - írja a hvg.hu.
A portál felidézi, a Jófogást 2010-ben a nulláról indította el a norvég Schibsted Classified Media Ltd. magyar leányvállalata. Rövid idő alatt piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon, aminek egyrészt az Expressz termékfejlesztésének elmaradása, másrészt az a sajátos magyar út az oka, ami az apróhirdetési piacon az adásvételért sápot szedő Vaterát tette meg origónak.
A Jófogás azonban az elsőségét 2013-ra elvesztette, mert miközben a cég 2012-es adatai több mint 1 milliárd Ft veszteséget mutattak, a rivális, a Vaterát és Árukeresőt működtető Allegro Group (mely a dél-afrikai Naspers lengyel leányvállalata) éppen ekkor nagyobb sebességi fokozatba kapcsolt.
Mi áll a háttérben?
A hvg.hu szerint a meglepő bejelentés háttérben az állhat, hogy az utóbbi időben a Naspers és a Schibsted több patthelyzetig jutott piacon is (Brazíliában és Ázsiában, több országban is) képes volt kölcsönösen engedni a riválisának.
Ennek az egyik új tétele lehet, hogy a Naspers - beáldozva a nyerőre álló magyar piacát - Romániában és Portugáliában szerzett kizárólagosságot. A Schibsted valószínűleg azért vállalta be ezt az "egy piacért kettőt" áldozatot, mert a Használtautó.hu megvásárlását követően, az utóbbi egy évben olyan sokat áldoztak annak átszabására és újragondolására, hogy nem vállalhatták a Jófogás beáldozását. Illetve: az járó, közvetett veszteségeket.