Egy, a városi közlekedésről szóló konferencián Nagy Levente hangsúlyozta: a papíralapú jegyrendszer elavultságát mutatja, hogy az ebből fakadó, mintegy 51-52 milliárd forintos éves bevételnek csupán a 15 százaléka származik jegyeladásból, a többi bérletértékesítésből, ami nem életszerű.
"Az új rendszerben várhatóan jelentősen változni fog ez az arány, erre alapozva gondoljuk, hogy növekedni fognak a bevételek" - fogalmazott a szakember.
A tervek szerint időalapú lesz az új tarifarendszer, ami azt jelenti, hogy adott intervallumokra lehet majd jegyet vásárolni, és ez alatt korlátlan lesz az átszállások lehetősége a főváros különböző tömegközlekedési járművein. Bevezetnének egy napi költség-limitet is, ha valakinek egy napon többet kell utaznia, mint amire számított, akkor se kelljen többet fizetnie egy napijegy áránál. A limit elérése után minden tranzakciója ingyenes lesz azon a napon. Jelenleg csak a metróra érvényes az a szabály, hogy az ott lyukasztott jegyet egy órán keresztül fel lehet használni, igaz, csak egy irányban. Ez azt jelenti, hogy most ha valaki csak két megállót utazik, mondjuk egy buszon, az ugyanannyit fizet, ha jegyet vesz, mint az, aki mondjuk 40 percet utazik ugyanazon a viszonylaton. Az időalapú fizetés tehát "igazságosabb" lesz a mostani rendszernél.
A forrást a projektre hitelfelvétellel és önerővel biztosítja a főváros. Az erről szóló, nyolc éves futamidejű hitelszerződést 54,5 millió eurónyi folyósításáról múlt héten írták alá az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD). A főváros közgyűlése ehhez a beruházáshoz, valamint a jegyautomaták beszerzéséhez 8,3 milliárd forintos önerőt biztosít. A bank hozzájárulásával megkezdődött a tendereztetés, amelynek az előminősítő fázisánál tart a kiíró. Mivel egy igen koncentrált, kevés szereplős piacról van szó, rendkívüli elégedettségre ad okot, hogy kellő érdeklődés mutatkozott az első körben - mondta az igazgató.
Az elektronikus jegyrendszerre a szállítói szerződést várhatóan 2014 elején írják alá a nyertes pályázóval. Első lépésként már jövőre megjelennek az új jegyautomaták, és megkezdődik a chipkártyás bérletek bevezetése. A tervek szerint 2015-16-ban tűnnek el a jegylyukasztók, ezt követően üzemelhetik be az új beléptető-kapukat.
Egy ideje már tesztelik a világ négy nagy, elismert kapugyártójának a termékeit a fővárosban. "Hírverés nélkül is rendkívül pozitív a fogadtatás" - fogalmazott az igazgató. Hozzátette, úgy számolnak, hogy a beruházás bőven megtérülhet azokból a pluszbevételekből, amelyeket az új rendszer generál a visszaélések visszaszorításával, ez lesz a hitel-visszafizetés fedezete.
Berg Tamás, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ osztályvezetője előadásában hangsúlyozta, nagy az ellentmondás a közlekedésfejlesztési igények és a lehetőségek között, hiszen az összesen 9 ezer milliárd forintra tehető igénnyel szemben várhatóan mintegy 1400-1500 milliárd forint fejlesztési forrás áll majd rendelkezésre a következő ciklusban.
„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
2024. május 16. Budapest
LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!
Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas
szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol
nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk
egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek
között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is
tartalmaz.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!
-
Bod Péter Ákos szerint a NER -rel nem lehet még 10 évig az EU-ban lenni
1 perce
-
Vihar lett a kínai kémügyből Németországban
31 perce
-
Erre az adatra sem lehet büszke az Orbán-kormány
körülbelül 1 órája
-
Rossz hír: egyre súlyosabb a munkanélküliség Magyarországon
2 órája
-
Nem félnek az oroszok az amerikai rakétáktól
2 órája
-
Még egy ország kaphat szankciókat Brüsszeltől
2 órája
-
Elkerekedik a szeme, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
3 órája
-
Felborítja a sörét, ha meglátja, mit csinál a forint
-
Nyitják a pénzcsapot: melyik kórházaknak jut a kormány által megítélt pénzekből?
-
Ezt az adatot sem fogja kiplakátolni Rogán Antal
-
„Különben dühbe jövünk”, avagy mi lesz, ha nem csökken a benzinár?
-
Bod Péter Ákos: Magyarország két évtizede az EU-ban, néhány tapasztalat és következtetés
-
Hibázott a TV2, csattant a bírság
-
Medgyessy Péter: A mostani helyzetbe 2026-ban belebukhat a kormány
- Putyin ma éjjel nem fog jól aludni, a szlovákok is beszállnak Ukrajna felfegyverzésébe 2024. április 20. 17:13
- Jobb, ha még egyszer megnézi, mennyibe kerül egy euró 2024. április 22. 19:04
- Mennyi esélye van Magyar Péternek? Ma délután Medgyessy Pétertől ezt is megkérdezheti a Klasszis Klubban 2024. április 22. 09:46
- Erste-ügyfél? Akkor figyeljen, fontos bejelentést tett a bankja 2024. április 24. 12:06
- Itt az áttörés: Románia csapatokat küldhet a szomszédba 2024. április 3. 13:15
- Egyre többen menekülnek veszettül Orbán Viktor fontos szövetségese elől 2024. március 31. 17:17
- A nap képe: megtaláltuk Simicska Lajos luxusautóját 2024. március 31. 09:38
- Magyar Péter olyat tett, amire nagyon rég volt példa – Ez Viszont Privát podcast 2024. április 5. 15:01
- Utoléri -e Európa Oroszországot lőszergyártásban ASAP, azaz „sürgősen”? 2024. március 18. 19:03
- A „csehszlovákok” Ukrajnába mennek - beérnék a németeket 2024. március 7. 15:01
- Japán 2027-re várja Tajvan lerohanását 2024. február 27. 15:02
Bod Péter Ákos szerint a NER -rel nem lehet még 10 évig az EU-ban lenni
Gazdaságilag csakis a NER visszabontása segíthet alkalmazkodni új kihívásokhoz.
-
Mit jelez Matolcsy Györgyék lépése?2024. április 23. 17:12
-
Hiányoznak az uniós pénzek az építőiparban és a megszorítások is ártanak2024. április 12. 14:07
-
Már látni, mikor jöhet új világ a kamatcsökkentésnél2024. március 26. 17:17
-
Már látni, hol lesz az alapkamat év végére?2024. február 27. 17:43
-
MBH Bank: a magas infláció miatt az inaktívak visszatértek a munkaerőpiacra2024. január 26. 15:45
-
Kár volt nagyon örülni: drágulhat az élelmiszer a boltokban2024. január 12. 14:41
-
Itt egy jóslat: nagyon mélyre zuhan itthon az infláció2024. január 12. 13:25
-
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t
09:09
-
Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar
09:09
-
Több lett a munkanélküli? Hány magyarnak nincs munkája?
09:09
-
Mi elé néz a magyar agrárium?
05:05
-
Az ukrán és orosz vevők pörgették a budapesti prémium ingatlanok piacát
16:04
-
A Lenkey-ház brutális túlárazás a rendőrségnek is feltűnt, elrendelték a nyomozást
08:47
-
A legnépszerűbb snusmárkák összehasonlítása: Íme a piacvezetők! (X)
08:11
-
Milyen traktort vegyünk? (X)
08:08
-
Gomolyfelhős idő várható, néhol záporokkal
08:02
-
Vagonra mászott Egerben a fiatal, megcsapta az áram
15:28
-
Itt az áttörés: Románia csapatokat küldhet a szomszédba
2024. április 3. 13:15
-
Egyre többen menekülnek veszettül Orbán Viktor fontos szövetségese elől
2024. március 31. 17:17
-
A nap képe: megtaláltuk Simicska Lajos luxusautóját
2024. március 31. 09:38
-
Magyar Péter olyat tett, amire nagyon rég volt példa – Ez Viszont Privát podcast
2024. április 5. 15:01
-
Elég a turistákból: hatalmas tüntetés készül a magyarok kedvenc üdülőhelyén
2024. április 14. 11:33
-
Megvan, miért romlott el a hangulat Budapesten
2024. április 25. 17:57
-
Zelenszkij drasztikus lépésről döntött – Lengyelország már készül
2024. április 25. 17:12
-
Kemény üzenetet küldtek Putyinnak Lengyelországból
2024. április 25. 13:36
-
Valami készül? Veszélyes vizeken tűnt fel egy nagyon gyanús hajó
2024. április 25. 15:31
-
Felcsillan a szeme, hogyha megpillantja mennyiért vásárolhat eurót
2024. április 25. 18:31