A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfői tájékoztatása szerint 15 járművet vásárolnak 143 millió forintból, a fedezetet a főváros által nyújtott beruházási támogatás adja.
A trolikat eddig a német Eberswalde lakosai használhatták. Mivel az eladó fokozatosan váltja ki új járművekkel a trolikat, Budapestre is több ütemben érkeznek majd. Az elsők várhatóan novemberben állhatnak forgalomba, az utolsó darabok 2012 nyarára érkezhetnek meg. A használt járműveket a szovjet gyártmányú ZIU-9-es trolik helyére folyamatosan állítják be. A hamarosan érkező MAN trolik mindegyike alacsonypadlós, megkímélt műszaki állapotú és energiatakarékos hajtásrendszerű - közölte a BKK.
Hangsúlyozták, hogy a használt trolik ára alacsonyabb, mint egy öreg trolibusz felújításának forrásigénye, ez is indokolja, hogy a használt járművek vásárlásával a régiek felújítását helyettesítik. Forgalomba állításukig növelik a nyitható ablakfelületeket, megújítják a járművek utastájékoztatási rendszerét, és vizsgálják a klíma beépítésének lehetőségét is.
Nyugdíjasok a Városligetben
(Fotó: Gáspár András)
Budapesten a trolihálózatot 1949-ben kezdték el kialakítani, az utolsó nagyobb hálózatbővítés a 70-es években volt. A most lecserélendő ZIU-9-es járműveket még a 70-es években gyártották, így műszakilag elavultak, és a manapság alapkövetelménynek számító akadálymentesség kritériumát sem teljesítik - olvasható a BKK közleményében.
Budapestre 2014-ig várhatóan további 93 új trolibusz érkezhet, erről a közgyűlés a múlt szerdai ülésén döntött. A BKK szerint azonban az új trolik forgalomba állításával is szükség lesz a most beszerzett MAN-okra.
MTI, Privátbankár