Az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) "Mitől vonzó Magyarország?" című konferenciáján Dobos Erzsébet hangsúlyozta, hogy az újrabefektetési program keretében felmérik az újraberuházási szándékot és a vállalati elégedettséget is, valamint programtervet dolgoznak ki a beruházni szándékozó cégekkel.
Dobos Erzsébet elmondta, hogy a Magyarországon már jelenlévő cégek többsége újra szeretne befektetni Magyarországon, példaként említette, hogy egy felmérés szerint a német vállalatok 83 százaléka tenne így.
Külföldi befektetők: a tőke jön, a nyereség megy A külföldi közvetlen tőkebefektetések magyarországi állománya egy főre vetítve az egyik legmagasabb a régióban. A teljes állomány 2011-ben várhatóan 3 milliárd euróval növekedhet; a német mellett a holland tőke szerepe kiemelkedő. A külföldi befektetők azonban a Magyarországon megtermelt nyereség jelentős részét külföldre utalják osztalékként. Bővebben>>
Jellemző a megfelelési kényszer
Hangsúlyozta, hogy Magyarország még mindig vonzó befektetési célpont, és a befektetőkkel állami intézményként a HITA foglalkozik, a befektető kereséstől, az ide települt befektetők informálásáig, valamint az utógondozási feladatokig. Elmondta, hogy a HITA kezelésében jelenleg közel 70 befektetési projekt zajlik, és ez az előző évekhez képest jelentős növekedést jelent.
Dobos Erzsébet szerint az új befektetések és a már itt lévő befektetők invesztíciói nagymértékben hozzájárulnak a kormány által kitűzött egymillió munkahely létrehozásához.
Az elnök beszélt arról is, hogy a befektetés-ösztönzésben a HITA kiemelt ágazatként kezeli a biotechnológiát, az informatikát, az elektronikát, az autóipart, valamint a szolgáltató központok létrehozását.
Hozzáfűzte: ezek az ágazatok jelentősen hozzájárulnak a magyarországi kis- és közepes vállalkozások fejlesztéséhez és új munkahelyek létrehozásához, ösztönzik a kutatás-fejlesztést, és magas hozzáadott értéket jelentenek.
Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár beszédében hangsúlyozta, hogy Jelleaz ország közvéleményére, de a politikusokra is rendkívüli módon jellemző volt az utóbbi időben, hogy igazodási, megfelelési kényszerből folyamatosan azt monitorozták, hogy bizonyos kérdésekben, lépésekben - akár gazdaságpolitikai, akár turisztikai - mit gondol róluk a külföld.
Nem Kínára épül a külgazdasági stratégiánk A tervek szerint ősszel véglegesítik a jelenleg szakmai, társadalmi vitán lévő külgazdasági stratégiát, amely a Külgazdasági Hivatal szóvivője szerint nem Kínára épül. Részletek>> |
Az államtitkár úgy látja, az év első féléve kiváló példája annak, hogy ez elindult, az uniós elnökség adta feladatokat Magyarország kiválóan látta el.
A kreatív ipar területén központtá válhatunk
Hetényi Márk, a Flextronics regionális pénzügyi igazgatója elmondta, hogy a cég közel 20 éve van Magyarországon, 12.000 munkavállalót foglalkoztat az országban. Tavaly 2,6 milliárd dolláros árbevételt ért el a cégcsoport, amely az előző évhez képest 53 százalékos növekedést jelent. A magyar leányvállalat a cégcsoporton belül a harmadik legfontosabb termelő bázis Kína és Mexikó után.
Az igazgató szerint Magyarország befektetési szempontból számos előnnyel rendelkezik, ilyen az elhelyezkedés, a logisztika, a tapasztalat, a jó közlekedési és oktatási infrastruktúra, valamint, hogy költséghatékonyan lehet magasabb hozzáadott értéket előállítani.
Úgy vélekedett, hogy jobban össze kellene hangolni az állam és a vállalatok imázstevékenységét, erősíteni kell az oktatásban a reáltudományokat, valamint egyszerűsíteni kell a bürokráciát, a szabályozást.
Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője azt hangsúlyozta, hogy a kreatív ipar egy olyan terület, amelyben Magyarországnak a régióban jó esélyei vannak, akár regionális központtá is válhat. Úgy vélekedett, hogy a minőségi turizmust kell fejleszteni, mert a turisták költéseit így lehetne növelni, és az így Magyarországra érkező turisták válhatnak később befektetővé.
MTI, Privátbankár