1. Tudja, kivel üzletel
A bizonytalanság bármilyen üzletet meghiúsíthat, de sehol sem jelent olyan szintű visszatartó erőt, mint az internetes vásárlásoknál - állítja a WebShop Experts. Egy boltban, ha nem világos valami, kézenfekvő megoldásként bármikor megkérdezhetünk egy eladót. Egy internetes boltnál optimális esetben a vevőszolgálat tudja ezt a funkciót betölteni. Azonban az internethasználók egyik jellemzője a türelmetlenség – ha nem egyértelmű számukra valami, akkor inkább keresnek egy másik boltot, nem fognak telefonálni - mondják a szakértők.
A vevő szeretné tudni, hogy:
- kitől vásárol (fontos a bemutatkozás, legyen több helyen is feltüntetve az elérhetősége),
- pontosan mit is vásárol (adjon pontos, részletes, konkrét információkat a termékkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban),
- mennyiért is vásárol (az árak pontos feltüntetése, illetve, hogy tartalmazzák-e az adókat, illetékeket, kiegészítő szolgáltatásokat).
2. Nem minden a forma
A legtöbb ember ránéz egy weboldalra, és pár másodperc alatt már meg is születik az ítélet a fejében: „szép” vagy „ronda”, illetve ezek árnyalatai. Ugyanakkor könnyen lehetséges, hogy a 100-ból 100 ember által puritánnak, vagy csúnyának tartott oldalon vásárlók ezrei vásárolnak nap, mint nap, míg egy „webdesigner-remekműben” mindössze a tulajdonosa és a készítője gyönyörködik.
Alapszabály: a design egy értékesítő oldal esetében nem cél, hanem eszköz. Ha a kinézet öncélúvá válik, ha a funkció rovására megy a szépség, akkor már nem segíti, hanem hátráltatja az üzleti célt.
Az első benyomás jelentőségét mindenki ismeri, az internet világában azonban különösen nagy jelentősége van. Az emberek hajlamosak pár másodperc alatt megítélni egy oldalt, és vele együtt a céget – és pár másodperc alatt ezt csak az oldal kinézete alapján lehet megtenni. Ahogy sokan a boltok kirakatát nézegetve megkívánnak és megvesznek valamit, úgy az internetes bolt kirakata, a honlap maga is hasonló célt szolgálhat. A profizmus és megbízhatóság az internetes vásárlások során több, mint fontos: ha a vevő nem bízik – nem vásárol - hangsúlyozzák a WebShop Expertsnél.
Ha webdesigner céggel készítteti a design-t, nagyon határozott elképzeléseknek kell lenni, hogy mit és hogyan is csináljanak, koordinálni és irányítani kell a munkájukat, elvégre ők általában nem értenek az értékesítéshez, a „kereskedői” részhez, így ezt a webáruház tulajdonosának kell beletenni az oldalba.
3. Az információ hatalom, tehát vásárló
Az embereket az interneten az információ utáni vágy hajtja. Az internet az információ nyújtásának egyik leghatékonyabb eszköze. Ezek tudatában az egyik legjobb tanács, hogy szolgáltasson vevői számára minél több olyan információt ingyenesen, amelyek értékesek lehetnek számára.
A vevők igen nagy százaléka egy-egy értékesítő oldalra az ott megtalálható ingyenes tudásanyagért látogat el. Minél több és minél értékesebb anyag található az oldalán, annál több potenciális vevőt tud további munka és költségek nélkül az oldalára csábítani (elvégre ezeket csak egyszer kell összeállítani, és utána folyamatosan vonzzák a látogatókat).
Válaszok a kérdés előtt
A termékekről, szolgáltatásokról nyújtható információkat se korlátozza semmi. Sokan épp ezért preferálják az internetes vásárlást a hagyományossal szemben: jóval több információ áll rendelkezésükre, nem kell sietniük a vásárlással és így van idejük optimális döntést hozni.
Válaszolja meg előre a vevők kérdéseit: csináljon egy hatékony GY.I.K. (Gyakran Ismételt Kérdések) rovatot az oldalhoz. Ez valószínűleg tapasztalati úton fog majd véglegesen kialakulni, de próbálja meg előre kitalálni a lehetséges vevők kérdéseit: milyen kérdéseik lehetnek a termékkel, a szállítással, a fizetéssel, a garanciával kapcsolatban, és válaszolja meg őket. Inkább írja le a nyilvánvalót is, mintsem, hogy valamire ne tudják megtalálni a választ.
Szeretnél még tippeket? Kulcsár Róbert a WebShop Experts értékesítési vezetője a Privátbankár.hu január 29-i konferenciáján tart előadást!
Fókuszban az ügyfélszerzés
akkor itt a helyed! Weben a cégem – kommunikáció és ügyfélszerzés a neten Mottó: "Istennek is szüksége van reklámra. Ezért léteznek a harangok." (Aurélien Scholl, francia író) Időpont: 2014. január 29., 9.00 -14.00 Helyszín: Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpont Részvételi díj: 9 900 Ft + áfa |