A vállalatok túlnyomó többsége számára ismerős az erősödő megtakarítási kényszer: piaci helyzetük megerősítése, vagy akár fennmaradásuk biztosítása érdekében módot kell találniuk működési költségeik csökkentésére. A távközlési piacon az alternatív szolgáltatás révén új lehetőségek nyíltak, és a megtakarítás reményében az elmúlt időszak tapasztalatai szerint a szolgáltatóváltásba nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kisebb cégek is egyre nagyobb számban vágnának bele.
A tervezett szolgáltatóváltás azonban gyakran azért hiúsul meg, mert a költségek leszorítása érdekében a vállalatoknak csökkenteniük kell igényeiket, vagy nem látják biztosítottnak a megfelelő szolgáltatási biztonságot. A technológiával, a rendelkezésre állással, sőt, az üzembiztossággal kapcsolatos igények és lehetőségek mind komoly kétségeket vethetnek fel a távközlési szolgáltatócserével kapcsolatban.
A hazai távközlési szolgáltatások piacán azonban ennél jóval többet el lehet érni: szolgáltatóváltás esetén a 20-40 százalékos költségcsökkenés mellett sem kell lemondani a technológiai fejlesztésről, a zavartalan, minőségi szolgáltatásról, a folyamatos rendelkezésre állásról. Sőt, vannak további elvárható előnyök, melyek a vállalat mindennapi működését teszik hatékonyabbá, többek között, a másodperceken belül elérhető élő telefonos ügyfélszolgálat, a változó üzleti igényekhez igazított szolgáltatás, illetve az a tény, hogy az átálláshoz nincs szükség saját beruházásra.
Öt céges tipp távközlési szolgáltatóváltáshoz 1. Válasszunk megfelelő jelölteket versenyeztetés vagy referencia útján: a lehető legtöbb, országos, regionális és helyi ügyfélkörrel rendelkező szolgáltató felkutatása relatíve lassú folyamat, de lehetőséget nyújt a teljes piaci kínálat felmérésére. 2. Ne engedjünk az üzleti elvárásokból: a minőséget és megbízhatóságot garantáló paraméterek, többek között a zavartalan szolgáltatás és az elérhető legfejlettebb technológiák használata alapfeltételek; a rendelkezésre állási és hibaelhárítási idő pedig kiemelt összehasonlítási alap. 3. Legyünk tisztában az elvárható előnyökkel: a teljes távközlési költségcsökkenés akár 20-40 százalék is lehet, melynek már az első havi számla összegére pillantva látszódnia kell. 4. Igényel-e a váltás saját beruházást? Tájékozódnunk kell arról, van-e szükség saját egyszeri fejlesztési befektetésre a szolgáltatóváltáshoz, illetve az esetlegesen ezzel járó technológiaváltáshoz. 5. Kérjünk üzleti partneri referenciát: a távközlési szolgáltató vállalati ügyfeleinek információi jól jelzik az ügyfélkezelési képességet, rugalmasságot, illetve azt, hogy az új szolgáltató hogyan képes megfelelni vállalásainak, így a végső döntés meghozatalában jelentős súllyal bír. |
Privátbankár