Hazai gyártók is indulhatnak a közbeszerzésen
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint a buszpark megújítása azért is indokolt, mert a közösségi közlekedés nagyobb hányada a közutakon zajlik, a vasút csupán a települések 26 százalékát érinti.
A tárca törekvése, hogy a magyar közlekedés versenyképességét fokozza, ennek érdekében az EU előírásainak is megfelelően környezet kímélő, az üzemanyag felhasználásban takarékos autók váltsák fel az elavultakat.
Az elmúlt időszakban az autóbusz rekonstrukciós program elsősorban a főváros és az agglomeráció autóbuszparkját érintette, ennek során 300 új, az utasok kényelmét magas fokon szolgáló kocsi áll üzembe, közülük 150 már közlekedik is. Részletek >>> |
Az új kocsik beszerzésére közbeszerzési pályázatokat írnak ki, ezekben a hazai gyártók is jó eséllyel indulhatnak.
Így lesz jobb a tömegközlekedés
Völner Pál elmondta, a következő években megvalósítandó stratégia a vasúti és az autóbusz közlekedés közötti egészséges egyensúly arányának megteremtését célozza meg.
Kiemelt figyelmet fordít a tarifarendszer kiépítésére és a közösségi közlekedés vonzóbbá tételére, például a csatlakozásoknál a vonat-busz menetrend összehangolására, amivel az utasok időt takaríthatnak meg.
Az Országos Személyszállítási Konferencia szakmai programja a BUSEXPO kiállítással egészül ki, amelyen a helyközi személyszállításra, turisták utaztatására kifejlesztett legmodernebb autóbuszok mutatkoznak be.