A HÉV lezárt Batthyány téri végállomása, miután megrepedt az 5-ös HÉV Batthyány tér és Margit híd közötti alagútjának mennyezete április 16-án. MTI Fotó: Lakatos Péter |
A Batthyány téri HÉV-állomás födémlemezének megerősítését a celldömölki székhelyű Bem Tram Konzorcium végezheti, az eredetileg becsült nettó 244 millió forinttal megegyező vállalási áron. A konzorcium tagja a Közgép, a Swietelsky és a Strabag.
A hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzést a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. írta ki. A teljes projekt a "Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése, Bem rakparti ág megvalósítása" címet viseli és a KÖZOP keretén belül 68,3 százalékos uniós támogatást élvez.
A Bem rakparti ágra kiírt közbeszerzést a BEM Tram Konzorcium nyerte meg múlt év nyarán, közel nettó 4,4 milliárd forinttal. Amikor kiderült, hogy a HÉV-alagút födémje megerősítésre szorul, a beruházó BKK a teljes munka kivitelezőjétől kért ajánlatot erre a feladatra.
A konzorcium tagja a celldömölki székhelyű SWIETELSKY Vasúttechnika Kft., valamint két fővárosi cég, a STRABAG Általános Építő Kft. és a KÖZGÉP Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt.