A 2012-es, 5,282 milliárd után tavaly hat százalékkal magasabb, 5,588 milliárdos árbevételt produkált a vállalat, amely az előző évi 1,038 milliárd után 2013-ban 968 millió eurót fordított fejlesztésre magyarországi telephelyén.
Az anyavállalat, az Audi AG is ma publikálta az éves eredményt, eszerint az eladott járművek számát 8,3, árbevételét 2,3 százalékkal növelte tavaly, miközben az adózás előtti eredménye 10,5, az adózás utáni pedig 7,7 százalékkal csökkent. Részletek >>> |
A motorgyártás adta a javát
Tavaly az árbevétel kétharmadát a motorgyártás hozta; ezen a területen a soros, négyhengeres benzines és dízelhajtású erőforrásokból készült a legtöbb.
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke elmondta, a Volkswagen-csoport valamennyi márkájához szállítanak Győrből erőforrásokat, a győri gyár világszerte harminc üzemet szolgál ki.
A járműgyártásra kitérve ismertette, hogy a futószalagokról legördülő darabok többsége a tavaly indított A3 limuzin, amelynek az Egyesült Államok a legnagyobb felvevőpiaca. A szintén 2013 óta gyártott A3 Cabriolet-ből Németországban értékesítik majd a legtöbbet.
A győri gyár anyagellátásáról szólva megjegyezte: naponta mintegy 22 millió euró értékben érkezik be anyag a telephelyre, ennek 53 százaléka vasúton érkezik az üzembe, a szállítási igényeket heti 17 vonatpár elégíti ki.
Az Audi Hungaria Motor Kft.-nél 2013-ban az idén január közepén publikált adatok szerint 1 925 636 darab motort gyártottak, mintegy tízezerrel többet az előző évinél. A Győrben készült járművek száma tavaly 42 851-re nőtt a 2012. évi 33 553-ról.
2013 utolsó napján 10 337 munkatárs dolgozott a győri leányvállalatnál, szemben az egy évvel korábbi 8 663-mal.
Knáb Erzsébet, az ügyvezetés személyügyekért felelős tagja az eseményen elmondta: a profitból a dolgozik 1,7 havi bérüknek megfelelő összeget kapnak nyereségrészesedésként májusi fizetésükkel.
Megháromszorozzák a gyártást
A menedzsment keddi közlése szerint a tavalyi 42 ezer 851 után az idén 120 ezernél is több autó készül a győri üzemben.
Thomas Faustmann azt közölte, várhatóan júliusban indul a TT Coupé harmadik generációjának sorozatgyártása; ez a modell a termelés körülbelül tíz százalékát adja majd.