8192 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon októberben, 33,9 százalékkal többet, mint egy éve. A kiugró növekmény a falugazda-programban átadott 1800 személyautónak köszönhető a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének összeállítása szerint.
A DataHouse Kft. adatai alapján az első tíz hónapban 63 491 személygépkocsit, az egy évvel korábbinál 14,4 százalékkal többet helyeztek forgalomba első alkalommal.
Öreg külföldi csotrogányokra mozdulnak rá a magyarok
Az adatokhoz fűzött kommentárja szerint az MGE bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje, ugyanakkor hozzátették, hogy a magánvásárlók jelenleg inkább a használt autókat keresik.
Az MGE sajnálatosnak nevezte, hogy az importált használt autók átlagéletkora meghaladja a 11 évet, számuk pedig jóval magasabb a behozott új autókénál. Ez hozzájárul az autópark további öregedéséhez, a károsanyag-kibocsátás növekedéséhez, miközben az ágazatból származó költségvetési bevételeket is csökkenti, hogy a használtautó-behozatal területén a joghézagok kihasználásával jelentős mértékű áfabefizetés marad el - írják.
Az egyesület az egész évre mintegy 75 ezer új autó forgalomba helyezésére számít, ami 15 százalékkal több a tavalyinál.
Az olcsó hitel jót tesz a keresletnek
A kishaszonjárművek piaca is bővült októberben, 1584 járművet helyeztek forgalomba, ami 11,4 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. A Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja (nhp) átmeneti forgalomnövekedést generált ezen a területen, ezzel együtt az egyesület arra számít, hogy az idén pár százalékkal több járművet értékesítenek a tavalyinál.
A nagyhaszon-járműveknél a tervezettnél magasabb időarányos teljesülés azt jelenti, hogy a végeredmény az év végére várhatóan meghaladja a 4500 darabos előrejelzést - írja az MGE.
Jó lenne, ha B-jogsival lehetne 125-ös robogót vezetni
A motorkerékpárok piaca is bővül, az idén eddig 1883 új motort helyeztek forgalomba, ez 9,2 százalékos emelkedés a tavalyi adatokhoz képest. Hozzáteszik: a szegmensben létfontosságú lenne a robogóazonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűek esetében, valamint a 125 köbcentiméteres robogók "B" kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségének könnyebbé tétele. A kétkerekűek nagyobb darabszámú használata jelentősen csökkentheti a dugókat és a környezetszennyezést - emeli ki az MGE.
Miért nem kezdenek már valamit a feketegazdasággal?A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció évek óta tesz a kormányzat felé kezdeményezéseket a gépjárműkereskedelmi-, és -javító szakma fehérítése céljából, amely javaslatok fogadtatása pozitív, de eddig kevés konkrét intézkedés történt. Bízunk abban, hogy a javaslataink pozitív fogadtatása előbb-utóbb megjelenik a jogszabályokban és ezek alkalmazásában is - írják a szervezetek. |