A BFZ minden ügyfele audiofil? Vagy legalábbis bármikor beülhetnének a zenekarba, ha nem is első hegedűsként, de mondjuk a második sorba?
A közönségünk jelentős része ért a zenéhez, és mi erre bátorítjuk is őket. Hiszünk az aktív zenélés felszabadító erejében: bizonyos koncerteken megénekeltetjük a hallgatóságot, megmutatva, hogy a közös zenélés élvezetes és élményteli dolog. Lehet, hogy néhányan beülhetnének a zenekar tagjai közé, ha szakmai karrierjüket a zenének szentelték volna. Jelenleg arra adunk lehetőséget nekik, hogy az éjjel kezdődő Midnight Music koncertjeinken beülhessenek abba a bizonyos második sorba, a zenekar tagjai közt elszórva, ami nagyon különleges élményt nyújt.
Stefan Englert(46) 2012 januárja óta a világ tíz legjobb zenekara közé választott BFZ ügyvezető igazgatója. Előtte a bambergiszimfonikus zenekar menedzsereként, azt megelőzően pedig a Schleswig-Holstein zenei fesztiválkoncertszervezőjeként dolgozott. Ahamburgi egyetem filozófia és politológia mesterszakán szerzett diplomát.Házas, két gyermek édesapja. |
A BFZ célja a szórakoztatás és a zenei oktatás egyaránt. Hogyan változik ez az idő múlásával? Mit tud egy klasszikus zenekar ajánlani a Z generáció tagjainak, akik globális és digitális világban élnek, és napjaik egy részét a virtuális valóságban töltik?
A közönség szórakoztatása mellett szeretnénk megmutatni nekik a komolyzene szépségét és összekötő erejét is. Természetesen befogadjuk az új technológiákat és használjuk is azokat a zene bemutatásában. A legfontosabb célunk mégis az, hogy az embereket bevonzzuk a koncerttermekbe, hogy személyesen tapasztalhassák meg a komolyzenét, és megoszthassák azt másokkal is. Az ilyen élményeket éppen a Z generáció keresi leginkább: sok mindent ajánlhatunk számukra a való világban.
Milyen a BFZ ideális ügyfele? Gyermek vagy felnőtt? És mi a helyzet a tizenévesekkel?
Az ideális ügyfél a kíváncsi, széles látókörű zenekedvelő, kortól függetlenül; az az ember, aki olyan közösséghez akar tartozni, amelynek tagjait a zene univerzális nyelve köti össze. A tizenévesek nagyon nyitottak erre, a zenét azonban nekünk kell elvinni hozzájuk, és nem várhatjuk el, hogy automatikusan kövessenek minket.
És mennyire tökéletes ügyfél a BFZ? Vannak sztárallűrjei?
A BFZ olyan ügyfél, amilyennek mi a tökéletes partnert elképzeljük. Hiszünk a minőségi szolgáltatásban, és ezt várjuk el az üzleti partnereinktől is. Épp emiatt értékeljük sokra az MKB Bank által nyújtott profi, de mégis személyes jellegű szolgáltatást, ami a hosszú távú üzleti kapcsolat alapja.
Hogyan különböztetik meg magukat a versenytársaktól?
Frissek vagyunk, kíváncsiak, és folyamatosan újragondoljuk magunkat. Törekszünk a zökkenőmentes működésre, és minden zenészünket a művészi folyamat középpontjába állítjuk, ahelyett, hogy csak fenntartanánk a szokásokat és tradíciókat. Nagyon komolyan és mélyen érdekel minket a zenélés, és az is, hogy közönségünket és partnereinket bevonjuk ebbe a folyamatba.
Budapest mellett sok második otthonunk van, ami erőt ad nekünk, mert hihetetlenül pozitív és lojális közönségünk van. Sok olyan nemzetközi zenei központot második otthonunknak tekintünk, ahol jó barátaink lelkesen várják a BFZ visszatérését.
Sok vállalatnak okoz gondot, hogy a fontos pozíciókban lévő embereik kilépnek, vagy más cégek csábítják el őket. Ezt a BFZ mennyire tapasztalja? Hogyan tudják megtartani a zenészeiket?
A BFZ sikerének titka az emberekben rejlik. Volt olyan nehéz időszak, amikor a zenekar elvesztett pár fontos tagot, de az elmúlt pár évben ez nem fordult elő, mert olyan egyedi környezetet próbálunk létrehozni a zenészek számára, amelyben megvalósíthatják zenei álmaikat, és szakmailag kielégítő élményeket nyújthatunk nekik, ezzel fenntartva a motivációjukat. Emellett Fischer Ivánnál kevés inspirálóbb vezető lehet; ő a legjobbat hozza ki az emberekből, akik örülnek annak, hogy a világ egyik legnépszerűbb, legizgalmasabb és legismertebb előadóművészeti intézményéhez tartozhatnak.