Stagnálás jellemezte a kisvállalatok 2010. évi karácsonyi forgalmát az előző évekhez képest. Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k karácsonyi forgalma - derül ki a Marketing Commando 2011. január első hetében 2500 fő megkérdezésével végzett online kutatásból.
A megkérdezett vállalkozások 37 százaléka könyvelt el nagyobb bevételt 2010 karácsonyán az előző évihez képest, amely jelentősen elmarad a 2009. évi 45 százalékos eredménytől. Ugyanakkor a kevesebb forgalmat bonyolító kkv aránya 2010-ben 24 százalék volt, ami jelentős csökkenést mutat a 2009. évi 34 százalékos arányhoz képest. A legszembetűnőbb változás, hogy az elmúlt évhez képest csaknem megduplázódott, 22-ről 39 százalékra emelkedett azon vállalkozások száma, melyek forgalma nem változott.
Jelentős eltérést mutatnak az adatok a marketingtevékenység függvényében. A marketinget folytató cégek 57 százaléka könyvelhetett el nagyobb forgalmat, 22 százalékuk tartotta a tavalyi szintet és 21 százalék forgalma
csökkent az előző szezonhoz képest. Ezzel szemben stagnált, vagy csökkent azon cégek forgalma melyek kevesebbet, vagy egyáltalán nem marketingeztek. Az ilyen cégek 25 százalékának csökkent a forgalma, 44 százalékuk stagnált és csak 34 százalék forgalma nőtt az egy évvel ezelőttihez.
„Az ínséges időkben a marketing a túlélést jelenti. A kiesett forgalmat, az elvesztett vevőket pótolni kell, vagy akár új piacokat kell keresni és terméket fejleszteni. Ennek érdekében növelni kell a marketing intenzitását, többet kell kommunikálni a vevőkkel” - tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója.
Hozzátette: sajnos a kisvállalatok a válságban elsők között a marketing költséget csökkentik, jóllehet ez olyan, mintha egy mezőgazdász a vízen spórolna - ideig-óráig lehet, de ha huzamosan visszafogjuk a reklámtevékenységeket, akkor kiszárad a vevőforrás. "Ezért megy manapság annyi cég tönkre" - hangsúlyozza a tanácsadó.
Privátbankár