A közlekedési társaságok közleménye szerint, a szerelvény utasok nélküli próbafutást végzett az alagútban, a járművön ott voltak az Alstom és a BKV szakemberei. A szerelvényt az állomásról egy másik húzta ki, a szoftveres hiba elemzése folyamatban van, ennek kijavítása, esetlegesen új szoftver telepítése az Alstom feladata. Az eddigi programhibákat javító újabb szoftvert hamarosan telepítik az összes, már futó szerelvényre is - olvasható a BKK és a BKV közös közleményében.
Az új járműnél kisebb hibák még előfordulhatnak, amelyek csak a forgalomban mutatkoznak meg, de a gyártótól csak hibamentes szerelvényeket vesznek át. Hozzátették, hogy az eddig felmerült problémák könnyen kezelhető rendellenességek voltak, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő. Az Alstomot a szerelvények gyártójaként a BKV szakemberei minden hibáról azonnal tájékoztatják, azokat a gyártó köteles garanciális körben javítani.
A francia Alstom-cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért, az első szerelvény szeptember elején állt forgalomba Budapesten.