Növekvő árbevétel, emelkedő okostelefon-eladások és a mobilinternet töretlen növekedése jellemezte a Telenor Magyarország teljesítményét 2014 második negyedévében – írja a társaság közleménye. A mobilinternet-ügyfelek száma 253 ezerrel gyarapodott az előző év azonos időszakához viszonyítva, a telefonon mobilinternet-előfizetők köre pedig több mint 40 százalékkal bővült. Több ügyfél váltotta előfizetését magasabb díjú korlátlan csomagra és vásárolt mobilinternet előfizetést a Telenor Próba promóció keretében kínált rugalmas ajánlat keretében.
A második negyedévi árbevétel 700 millió forinttal haladta meg az egy évvel korábbi időszak értékét. A növekedésben az okostelefon-értékesítés mellett néhány egyszeri pozitív tétel is szerepet játszott. Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) egyszeri tételek nélküli nominális értéke kissé elmaradt a 2013 második negyedévére jellemző szinttől az üzleti ügyfelekre kivetett magasabb távközlési adó miatt.
Az előfizetések száma 34 ezerrel csökkent egy kormányzati tender miatt és a negyedév végére elérte a 3 millió 435 ezret. Az aktív SIM-kártyák száma alapján számított piaci részesedés 31,03 százalék volt 2014 második negyedévének végén. A mobilinternet-ügyfelek száma a 2013 második negyedévi 803 ezerről 253 ezerrel, 1 057 000 főre bővült, ami 31 százalékos növekedésnek felel meg.
Az egy előfizetésre jutó átlagos havi árbevétel összege (az úgynevezett „blended ARPU” index) nőtt az első negyedévhez képest, de kissé elmaradt az előző év megfelelő időszakától.
Az EBIT, azaz kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredmény a magasabb értékcsökkenési ráfordításból eredően alacsonyabb volt, mint az előző évben. A tőkeberuházások összege a licencdíjakat nem számítva egymilliárd forinttal emelkedett a 4G hálózat fejlesztéséhez kapcsolódó beruházásoknak köszönhetően. A várható adózott eredményt nem közölték.