A kiválasztás nem egyszerű feladat
A bővítés mellett döntő vállalatok megítélésük szerint nincsenek könnyű helyzetben, és a munkaerőkiválasztással kapcsolatos vélemények is erősen megoszlanak. A válaszadók 33,7%-a úgy véli, nehéz megfelelően képzett, jó szakembert találni – ez részben a túlkínálat miatti bonyolultabb kiválasztási folyamat, részben pedig a jó szakemberek gyors elhelyezkedése miatt lehet. A pályakezdő fiatalok tömeges jelenléte sok vállalatnak okoz nehézséget, hiszen egy-egy álláshirdetésre rengetegen jelentkeznek megfelelő tapasztalat nélkül. A megkérdezettek 30% -a jelölte meg problémaként a pályakezdőket – ezek 76%-nál azonban nincs és nem is tervezik gyakornoki program bevezetését, ami megkönnyítené a későbbi munkaerőkiválasztást. A megkérdezettek mindössze 11,4%-ának van gyakornoki programja, és további 10% tervezi ennek bevezetését a közeljövőben. Ezek zöme a nagyobb, 200 fő feletti cégek közül kerül ki.
A munkaerő toborzási módszerek tekintetében nem érezhető erőteljes változás. A cégek közel fele (45,7%) használja az egyszeri hirdetéses módszert, ami után kissé lemaradva a fejvadászon és a saját weboldalon keresztüli álláshirdetés szerepel. Érdekesség, hogy a közösségi felületeket (Facebook, LinkedIn) a válaszadók csak 3,1%-a használja a munkaerő keresés folyamán. A nagyobb mennyiségű és nem szakterületekre specializált munkaerő jelentős része a munkaügyi hivatal kiközvetítésével kerül a nagyvállalatokhoz. Dolgozói vagy egyéb más ajánlórendszerrel a vállalatok csak nagyon kis százaléka él.
Privátbankár