Összegyúrják a Volánokat, új buszokat vesznek
Folytatódik a közösségi közlekedés megkezdett átalakítása, Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter az MTI-nek elmondta, az év végére lezárul a Volán-társaságok regionális összeolvadása. A 24 állami tulajdonban lévő Volán társaságot 7 regionális társaságba szervezik. 2015 januártól évente 4-5 milliárd forint megtakarítás érhető el a korábbiakhoz képest, a többlet a szolgáltatások színvonalának emelésére fordítható - mondta a miniszter.
A következő években mintegy ezer új busz fogalomba állítása válik szükségessé, amelyhez a Magyar Fejlesztési Bank 150 milliárd forintra növelt keretösszegű Közösségi Közlekedésfejlesztési Finanszírozási Programjában elérhető hitelek biztosítanak forrást.
Mennyibe fáj az adófizetőknek a MÁV?
Seszták Miklós elmondta: vasúti személyszállítási szolgáltatások bevételekkel nem fedezett költségtérítési igénye 2014-ben 146,8 milliárd forint lesz szemben a 2011. évi 166 milliárd forinttal. A MÁV-csoport adósságállománya a 2010-es 300 milliárd forintról mára 220 milliárd forintra csökkent - ismertette a vasúti személyszállítás átalakításának eddigi eredményeit. A következő években a MÁV Csoporton belül folytatódik a működési és üzemviteli folyamatok korszerűsítése, a járműpark megújítása és a szolgáltatási színvonal erősítése.
Mire készülnek?
A miniszter a vasúti és közúti személyszállításban tekintetében a következő évek feladatként fogalmazta meg a jegyrendszer korszerűsítését, az elektronikus fizetési módok alkalmazhatóságának kiterjesztését. A szolgáltatási színvonal növelése keretében kiemelt jelentősége van az utastájékoztatási rendszerek átfogó megújításának, további intermodális csomópontok létrehozásának, fejlesztésének az átszállókapcsolatok javítása érdekében. Meg kell vizsgálni a zéró emissziós járművek bevonását a közösségi közlekedésbe, nagyobb hangsúlyt kell kapnia az egyenlő esélyű hozzáférésnek, a fizikai és infokommunikációs akadálymentesítésnek - mondta Seszták.