Egyházi Nikoletta, az E.ON Hungária Zrt. sajtószóvivője azt mondta, hogy a harminc napon túli tartozások mértéke a lakossági fogyasztók körében húsz százalékkal emelkedett az elmúlt két évben, és a védendő fogyasztók száma hússzorosára - nyolcvanezerre - nőtt. A társaság ellátási területén tavaly 55 ezer ügyfélnél kapcsolták ki az áramot vagy a gázt tartozás miatt. A szóvivő szerint az elmúlt néhány évben jelentősen megnőtt a lejárt tartozások mértéke. A kilencven napos kikapcsolási türelmi idő nem jelentett a fogyasztóknak végleges megoldást számláik kifizetésére, a fizetési hajlandóságot rontotta, és egyre többen utaltak késve. Ez sok esetben egyre nagyobb összeg felhalmozását okozta.
Emlékeztetett arra is, hogy július elsejétől a törvényi szabályozásnak megfelelően változott a kikapcsolási türelmi idő: 90 napról 60 napra csökkent. Ez azt jelenti, hogy július elsejétől már 60 napos tartozás után kikapcsolhatják a szolgáltatást annál, aki nem fizeti számláit. A visszakapcsoláshoz ki kell fizetnie kamatokkal együtt a lejárt esedékességű számláit, a felszólítási díjat, valamint a ki- és visszakapcsolás díját. Ha a visszakapcsolást csak a kikapcsolást követő 30 nap elteltével kérik, akkor – mivel a szerződés 30 nap elteltével megszűnik - ezeken túl új igénybejelentő lapot is be kell adni.
Azok a fogyasztók, akik behajthatatlan adósságokat halmoztak fel, mindig rosszabbak, mint azok, akiknél ugyan csökken az elfogyasztott energia mennyisége, de képesek a számlákat fizetni. Az új energiastratégiát elemző cikkünket itt olvashatja>> |
MTI, Privátbankár