A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere (ÜCC) május elején új lehetőséggel bővült: a minősített adózók már telefonon is kérhetnek információt, illetve tehetnek észrevételt besorolásukkal kapcsolatban - közölte az adóhatóság a Privátbankárral.
A NAV az első adózói minősítés eredményéről mintegy 560 ezer cégbejegyzésre kötelezett, illetve áfa-regisztrált adóalanynak küldött értesítést május elején. Az adózók az értesítésekkel, besorolásukkal kapcsolatban felmerülő kérdéseket már telefonon is feltehetik a NAV-nak. Az adóhatóság telefonos Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere használatához csupán egyedi ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) szükséges, amelyet a „TEL” elnevezésű nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (ügyfélkapun keresztüli) benyújtásával lehet kérni.
Május eleje óta közel kétezer adózói hívás érkezett, többségében a megbízható adózói minősítés feltételeiről, illetve korábbi végrehatási eljárásokról kértek információkat az adózók.
A minősítéssel kapcsolatban érdeklődni a 06-40/20-21-22-es telefonszámon lehet, a PIN kód megadását követően az alábbi menüpontok választásával:
Ügyintézés és konkrét ügyekre vonatkozó tájékoztatás:
1. Ügyintézés saját ügyben
2. Ügyintézés képviselt magánszemély vagy szervezet ügyében
3. Ügyfélazonosító-szám módosítása
Adózói minősítéssel kapcsolatos tájékoztatás:
1. Végrehajtási eljárással kapcsolatos kérdések
2. Folyószámla-egyenleget érintő kérdések
3. Adókülönbözetet, mulasztási bírságot, adóteljesítményt érintő kérdések
4. Adóalany-nyilvántartásban szereplő adatokkal kapcsolatos kérdések
0. Ügyintéző kapcsolása
Az ÜCC lehetővé teszi, hogy az adózók egyedi azonosítás mellett – az adótitok sérelme nélkül – intézhessék konkrét adóügyeiket. Jelenleg 17 ügycsoportban biztosított az ügyintézés, mód van például a bevallások telefonos javítására, a folyószámla adatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adóhatóságnál nyilvántartott adatok változásának bejelentésére.