Június közepétől várhatóan augusztus végéig a Hengermalom út és a Fehérvári út csomópontjában kiépítik az ideiglenes végállomást, a Fehérvári úti vágányokkal való összekötést, az új középperont és a vonalhosszabbításhoz szükséges vágányíveket.
A budai szakaszokon ilyen füvesített pálya is lesz. |
A munkálatok miatt vasárnap estig ideiglenes villamos-végállomásokat hoznak létre a Fehérvári úton a kereszteződés mindkét oldalán. Emiatt a hétvégén a 18-as villamos a Széll Kálmán térről, a 47-es pedig a Deák Ferenc térről csak Újbuda-központig jár, a 41-es Kamaerdőből a budafoki kocsiszínig visz csak utasokat, a 48-as pedig egyáltalán nem közlekedik. Helyettük a Móricz Zsigmond körtér és a Savoya park között a 18-48-as, a Városház tér felé pedig a 41-47-es pótlóbusszal lehet utazni. A 19-es járat menetrendje nem módosul, csak a járat száma (19-41) változik.
Hétfőtől várhatóan augusztus végéig bár teljes útvonalon járnak a 18-as, a 41-es és a 47-es villamosok, de megosztva, két szakaszon közlekednek. Az Etele út, illetve a Fehérvári út megállóhelyen mindegyik járatról le kell szállni és a kereszteződés másik oldalától lehet másik villamossal továbbutazni. A 48-as villamos nem jár majd, helyette a 18-ast és a 47-est sűrűbben indítják.
2015-re éri el a 4-es metró végállomását |
Változik a közúti forgalom rendje is, több szakaszon irányonként csak egy sáv lesz járható. Az 1-es villamosvonalat a BKK a jelenlegi, közvágóhídi végállomásról Dél-Buda felé meghosszabbítja a Rákóczi hídon és a Szerémi-Hengermalom úton keresztül. A 3,2 kilométeres új szakaszon öt középperonos megállót építenek.