A Hatóság szakemberei elfogadták az Alstom műszaki megoldásait a módosítások, és a tesztek után, így elhárult az egyik akadály a járművek típusengedélyének megadása elől. A végleges engedélyhez még egy négyezer kilométeres tesztet is le kell futniuk a szerelvényeknek.
A mentességet azért kérte az Alstom, mert a fékrendszer egyes részei nem a magyar vasúti járműszabályzat szerint készültek, ezért bizonyítani kellett, hogy a fékek ugyanazt a biztonsági szintet képviselik, mintha a magyar szabályok szerint építették volna azokat. Az Alstom augusztus 17.-én juttatta el két kérelmét az NKH-hoz, miután megállapodott a fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. Ennek értelmében az Alstomnak augusztus 15.-től számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre. A gyártó augusztus közepén jelezte, hogy módosítottak a korábban kifogásolt fékrendszeren. Bizonyos részei viszont továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be az újabb kérelmét.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szerelvények gyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodott a módosításáról, idén augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés. A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a végleges típusengedélyét, egyebek között azért, mert a NKH nem látta bizonyítottnak, hogy a francia gyártó fékrendszere azonos biztonsági szintet képvisel, mintha azt a magyar előírások szerint készítették volna.