Több lehetséges befektetői csoporttal is tárgyal a nemzeti légitársaság indításáért küzdő civil szervezet, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) - írta keddi számában a Magyar Nemzet.
Déri Tamás |
A lapnak Vécsei Mihály, az egyesület elnöke azt mondta: a Malért nem csak a Déri Tamás volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett befektetői csoportosulással tárgyal, ugyanakkor megerősítette, hogy a Tensi-csoport tulajdonosa több forgatókönyvet, dokumentumot bocsátott a rendelkezésükre. Az egyesület szívesen kapcsolódna - az egyelőre ismeretlen - kormányzati intézkedésekhez is - írta a Magyar Nemzet.
A Népszava is arról ír keddi számában, hogy Déri Tamás egy konzorcium élén új nemzeti légitársaság megalapítását tervezi és ezt napokon belül be is jelenthetik. A lapnak nem sikerült megszólaltatnia a volt vezérigazgatót. A lap emlékeztet: Déri már 2006-ban is versenybe szállt egy konzorciummal a Malév privatizációjáért, de akkor az orosz Borisz Abramovics nyert, aki mögött ott állt az orosz állami pénzintézet a Vnyesekonombank is.
Eközben vétlen utazásszervezők és pénzintézetek harcába torkollhat a Malév leállása miatti kártérítések ügye. A Napi Gazdaság szerint a bankkártyával fizető, azonban utazni már nem tudó ügyfelek a bankjuktól mindenképp visszakapják a vételárat, azonban sokszor utazási irodáknál fizettek a termékért. A bankoknak az utóbbi esetben az utazási irodáktól kell visszakövetelniük a vételárat, a szakmai szövetség szerint azonban az ügynöki tevékenységgel csak a jegy ügyfélhez juttatásáért feleltek az irodák - írja a lap.