Ezzel a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) hétfői közleményére reagáltak, miszerint új közigazgatási, engedélyeztetési eljárás szükséges ahhoz, hogy a budapesti metrószerelvények megkaphassák a típusengedélyt.
Az Alstom Transport megerősítette, hogy múlt csütörtökön és pénteken képviselői egyeztettek az NKH szakértőivel, áttekintették az új budapesti metrószerelvények engedélyeztetésével kapcsolatban kialakult helyzetet, valamint a lehetséges megoldási lehetőségeket.
Az Alstom Transport október 25-én keresetet nyújtott be az NKH típusengedélyt elutasító másodfokú határozata ellen - emlékeztettek, hangsúlyozva, hogy "a Budapest számára gyártott Metropolis metrószerelvények megfelelnek a legszigorúbb nemzetközi és európai uniós biztonsági követelményeknek".
Az NKH arról is tájékoztatta a 2-es és 4-es metróvonalra szánt szerelvények francia gyártóját, hogy a 2-es vonal járműveivel kapcsolatban közigazgatási eljárás nincs folyamatban, mivel a másodfokú, jogerős döntése óta az Alstom nem adott be új kérelmet. Új engedély viszont csak akkor adható ki, ha az Alstom a határozatban foglalt hiányosságokat megszünteti.
Az NKH október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le.
Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.
MTI