8p
KKV
Ma már mindenki az internetes keresőkhöz fordul, ha bármilyen termékre vagy szolgáltatásra van szüksége. Az amerikai Google szinte egyeduralkodó a piacon, így minden vállalkozásnak kiemelten fontos a rendszerébe történő bekerülés.

A Google Keresőben kétféleképpen lehet megjelenni. Az első lehetőség a hirdetések, amelyek segítségével Ön azért fizet, hogy a kereső találatainak tetején jelenjen meg. Ez egy villámgyors megoldás, de pénzbe kerül. Mivel a találati listák tetején csak fix számú hirdetés fér el, így a hirdetők licitálnak, s a legtöbbet fizető ügyfél jelenik meg.

A Google Hirdetéseknél akkor kell fizetni, ha egy érdeklődő rákattint. A korlátozott reklámhely és az hirdetők magas száma miatt viszont egy-egy népszerű témánál akár 1000 Ft-nál is többet kell fizetni egy kattintásért, és ez még csak a hirdetésre rákattintó egyetlen személyt jelent. Akiből még nem biztos, hogy vásárló is lesz.

A keresőoptimalizálás más megközelítést alkalmaz

A SEO (Search Engine Optimisation) vagy magyarul keresőoptimalizálás más megközelítést alkalmaz. Olyan eljárások, praktikák és műveletek összességét jelenti, amellyel egy weboldal helyezése javítható a Google Kereső találati listáin.

Amikor Ön rákeres valamire a Google-ben, rövid időn belül egy listát kap a keresésre illeszkedő találatokkal. Jó eséllyel csak az első néhány javaslatot fogja megtekinteni, így azok a vállalkozások, akik a lista elején szerepelnek, jól járnak. A hátrébb lévő weboldalakat viszont nagy valószínűséggel sem Ön, sem más nem nyitja majd meg.

A keresőoptimalizálás célja, hogy az Ön weboldala is a találati lista első néhány helyén legyen. Fontos kiemelni, hogy míg a Google Hirdetések a reklámokat a hirdetési keret kimerüléséig mutatják, addig a SEO-val felépített eredmények tartósan megmaradnak. A keresőoptimalizálás célja nem a Google becsapása, hanem sokkal inkább annak megmutatása, hogy egy vállalkozás pontosan mihez ért, mit tud adni a vásárlóinak, és hogyan tud választ adni a keresőben feltett kérdésekre.

Evenich András a kulcsszo.hu senior keresőoptimalizálója volt segítségünkre abban, hogy elmondja mibe kerül 2019-ben a vállalkozások számára a SEO révén oda kerülni a Google első oldalára és ott is az első helyek egyikére.

SEO költségek a KKV-nak

Azt már az elején fontos leszögezni, hogy nincs pontos válasz a „mibe kerül?” kérdésre. Nem csak a hirdetéseknél, hanem a keresőoptimalizálásban is verseny van. Egy olyan weboldal optimalizálása, mely egy erős piacon szerepel, sokkal drágább. Egyszerűen azért, mert az erős piacon sok pénz van, a sok szereplő többet tud elkölteni SEO-ra, így az eredmények eléréséhez is sokat kell költeni. Egy gyenge piacon viszont alig van szereplő, kis erőfeszítéssel is nagy eredményeket lehet elérni, persze a bevétel is alacsony marad.

Ha Ön egy kompetitív piacon szerepel, akkor a nagyobb haszon eléréséhez nagyobb összegeket kell elköltenie.

Weboldal elemzés – SEO audit mindenek az alapja

A keresőoptimalizálás során egy szakember először elemzést készít. Ebben felméri az Ön lehetőségeit és az elérni kívánt célokat, megnézi a már meglévő szolgáltatást. A kulcsszókutatás nevű folyamat során megnézi azokat a kifejezéseket, melyek a vállalkozásához kötődnek, s eldönti, melyekre keresnek rá az érdeklődők.

Kutatja a konkurenciát, megnézi, hogy ők mitől lettek sikeresek. Ezek a minták ugyanis kiválóan felhasználhatók a munkafolyamat során. A kezdeti elemzés, tervek készítése és a kulcsszókutatás sokszor egy csomag része, mely 100.000 Ft környékén indul. A nagyobb projektek mindig több munkába, így több pénzbe is kerülnek, de valódi SEO audit és tervezés már ritkán érhető el 100.000 Ft alatt.

Weboldal készítés a kezdeti legnagyobb költség

Amennyiben weboldalra is szükség van, akkor ahhoz szakértő programozó kell. Ma már nem érdemes olyan honlapot készíteni, mely nem reszponzív, ez a mobilon és tableten történő megfelelő megjelenítést jelenti.

A WordPress nevű ingyenes szoftver weboldalra szabása, alapvető honlapépítés ára elérheti a 100.000 Ft-ot. Ha ennél komolyabb weboldalra van szükség, és a programozó építi fel az egész oldalt, akkor az árak 200.000-250.000 Ft-nál kezdődnek. Nagy projekteknél a honlap árak határa a csillagos ég.

Szövegírás az egyik legkeresettebb szolgáltatás

A weboldalt fel is kell tölteni tartalommal, melyhez szövegírásra van szükség. A kezdeti szöveg elkészítése szintén pár tízezer forintnál kezdődik, ennek során felkerül a weblapra, hogy az Ön szolgáltatása mivel is foglalkozik. Egy jó író a keresőoptimalizálási célokat szem előtt tartva tudja elvégezni a folyamatot.

A honlap elindításával még nincs vége a szövegírási tevékenységnek, a modern SEO fontos része ugyanis a tartalommarketing. Ennek során a weboldal folyamatosan bővül újabb releváns szövegekkel, melyhez szakértő szövegíróra van szükség. Az ilyen belső blogba, tudásbázisba tartozó cikkekre rendszeres megbízással 1-2 Ft/karakter áron lehet írókat találni, ők hosszú távon is megbízhatóan dolgoznak.

Abban az esetben, ha csak heti egy darab 500 szavas cikkről beszélünk, akkor annak havi költsége elérheti a 15.000-30.000 forintot. Az ilyen léptékű tartalomkészítés azonban csak korlátozott eredményt ad, érdemesebb heti több cikkel vagy hosszabb, akár 2000 szavas szócikkekkel is készülni a versenyre. A tartalomírás jellemzően inkább a százezer forintos léptékben hatásos, de itt is érvényes a versenyben lévő konkurensek fontossága. Az olyan piacon, ahol a konkurensek havonta sok tartalmat tesznek közzé, Ön is csak nagyobb mennyiségű saját tartalommal rúghat labdába. Ha azonban a témában csupán az Ön weboldala készít tartalmat, akkor nagyon hamar meglátszódhat az eredménye.

Linképítés – itt elég nagy a különbség nem csak az árban

A tartalommenedzsment mellett a keresőoptimalizálás másik pillére a linképítés. A Google ugyanis azt is figyelembe veszi, hogy egy weboldalra mennyi link mutat más weboldalakról, és azok milyen erősek. Ha az Ön szolgáltatását erős oldalak linkelik, a Google azt fogja hinni, hogy egy jelentős weboldalról van szó. Ennek köszönhetően oldalát előre sorolja a keresője találatai között.

A linképítéshez is SEO szakértő szükséges, mivel ezen a piacon is van néhány kókler – idéző jelben szakember. Ők gyakran ajánlják azt, hogy sok tíz vagy száz linket készítenek alacsony díjért, amit a Google kifejezetten tilt.

Mivel az ilyen bloghálózatok fenntartása nem olcsó, ezért a linkek kikerülésének is van költsége. Általában csomagokban értékesítik a linkeket pár ezer forintos díjért amiben még a szövegírás is benne van. Ami felettébb gyanús is lehet, mivel ennyiért szinte egy jó cikket sem nem lehet kapni a magyar piacon.

Az ilyen link spammelés eredménye az is lehet, hogy a Google tiltólistára teszi az Ön weboldalát, és az első idők utáni fellendülést hanyatlás követi. Ma már a Google az értéktelen linkeket nem veszi figyelembe ezért ezzel kvázi kidobtuk a pénzt az ablakon módszert jelent.

Az igazi linképítés során csak minőségi, erős, releváns és karban tartott weboldalakra kerül ki az Ön szolgáltatásának linkje. A cikkek minősége és terjedelme miatt is képes a linképítésre szánt tartalom a Google első oldalára is feljutni. Ehhez a linképítés technikához ami főként, PR és vendégblogolást jelent, magasabb költségek járulnak. Egy cikk megjelenési díja 20-150ezer forintot is elérheti. Ami most soknak tűnik de a minőséget nagyon megéri megfizetni ezt bizonyítja a 2018-s Google Medic update algoritmusának bevezetés is.

Összefoglalás

Mennyibe kerül tehát a Google Keresőben az első hely? Az első helyezésig tartó út mindenképpen hosszabb időt fog igénybe venni, mivel az elvégzett folyamatok, a megírt szöveg Google általi feltérképezése hónapokba telhet.

Még egy alacsony versenyű piacon is több hónap telik el az első eredmények megjelenéséig. Ahogy azonban egyre több látogató érkezik a keresőből, a befektetés elkezd megtérülni, a cél elérésével pedig már csak a siker fenntartásra kell költeni.

A már említett SEO audit, a tervezés és a honlap optimalizálása 100.000-200.000 forintos tétel, ha új honlapra is szükség van, akkor még egyszer ekkora összeggel lehet számolni.

A klasszikus keresőoptimalizálási munkák, a linképítés, a szövegírás pedig havi kiadásként jelentkezik, havi 50-100.000 Ft alatt korlátozott eredménnyel. Erős versenyű piacon viszont csak milliós összegekkel lehet labdába rúgni, s fel kell készülni arra, hogy az eredmények eléréséig nemzetközi multikkal kell megküzdeni. Ilyenkor nem csak sok pénzbe, de akár egy vagy több évbe is telik a konkurencia már felépített SEO stratégiájának legyőzése.

Egy dolgot azonban fontos leszögezni, a keresőoptimalizálási szakember már a munka elején meg tudja becsülni a verseny mértékét. Nagyságrendileg javaslatot tesz majd a szükséges pénzösszegre, és tervezni tudja, hogy mennyi idő alatt lehet elérni a kitűzött célokat. Ha Ön ügyfélként nem kap információt a várható tennivalókról és kiadásokról, érdemes másik szakembert keresnie.

Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG